مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به احتمال بیشترین بارش در ۵ شهرستان این استان از آماده‌باش راهداران در محورهای مواصلاتی خبر داد

مرتضی شیروانی ظهر امروز در جلسه مشترک مدیریت بحران، راهداری و پلیس‌راه لرستان اظهار داشت: ریزش سنگ در محور پاعلم تا انتهای معمولان وجود دارد که باید در مواقع بارندگی شدید کنترل شود.

وی یکی از مسیرهای پرمخاطره در بارش‌های شدید لرستان را چم‌انجیر دانست و افزود: انباشت آب‌های سطحی منجر به ورود آب به منازل بدرآباد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به بارندگی در تمام شهرستان‌های این استان عنوان کرد: بارش لحظه‌ای باران در مناطق جنوب غربی و جنوب شرقی لرستان بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر اعلام شده است.

ی با بیان اینکه بیشترین بارش‌های چهارشنبه جاری در شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان، پلدختر، خرم‌آباد و الیگودرز رخ می‌دهد، بیان کرد: راهداران و ماشین‌آلات راهداری لرستان در آماده‌باش هستند.

شیروانی گفت: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیش از ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و ۳۷۱ راهدار در محورهای مواصلاتی به‌صورت شبانه‌روز مستقر هستند و آمادگی کامل برای بحران احتمالی در این سامانه بارشی وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به نقص فنی ۶۰ درصد از ماشین‌آلات راهداری این استان ابراز کرد: اعتبار لازم برای تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات این اداره‌کل اختصاص یابد.