دبیر کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان از اسکان نزدیک به ۴۰ هزار مسافر در فضاهای مسقف قم در آخرین روز سال 1400 خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، در جلسه کمیته اسکان این ستاد که عصر امروز در سالن شهید زین‌الدین فرمانداری قم برگزار شد، گزارشی از وضعیت اسکان و ارائه خدمات به زائرین در ایام آغازین سال جدید مطرح شد.

علی‌رضا ارجمندی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با اشاره به حجم بالای مسافرین ورودی به قم در ایام آغازین سال، افزود: تمام ظرفیت آموزش‌وپرورش و فضاهای سرپوشیده در نظر گرفته شده برای مسافرین به‌کار گرفته شد.

وی با اشاره به ادامه روند ورود مسافرین به قم طی روزهای آتی، گفت: مشارکت دستگاه‌های اجرایی، اماکن مذهبی و تکایا و نیز مدارس برای تامین فضای مسقف بسیار کارگشا بود و لازم است تا در صورت امکان این ظرفیت‌ها برای روزهای آینده افزایش یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری قم در ادامه از اسکان نزدیک به ۴۰ هزار نفر در ۲۹ اسفندماه در قم خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴۷۷۰ نفر در اماکن و فضاهای مسقف مهیا شده و مابقی نیز در اماکن رسمی مثل هتل‌ها و مهمان پذیرها و سایر محل‌های اقامتی اسکان داده شده‌اند.

دبیر کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان همچنین با اشاره به پیش‌بینی ورود حجم بیشتری از مسافرین به استان در روزهای آتی، خواستار آمادگی بیش از پیش دستگاه‌های متولی و مراکز اسکان برای تامین امکانات مورد نیاز در شرایط اضطراری و پیک جمعیت شد.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو