پیام احمدی امروز در گفتگو با آماج خبر با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس‌نشین کشور در چهارمحال و بختیاری پرداخت ودر گفت گفت: این جشنواره از ساعت ۱۵:۳۰ امروز در شهرستان بروجن آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با آماج خبر اظهار داشت:  جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین در بروجن از امروز آغاز و  در روز اختتامیه میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند، افزود: قریب به ۲۴۰ نفر آثار هنری خود را به دبیر‌خانه ارسال کردند که با پیش‌داوری و بازبینی صورت گرفته تنها ۲۵ تک‌نواز و ۱۰ گروه‌نواز از بین آنان انتخاب شد.

احمدی در ادامه به گستردگی جغرافیایی این جشنواره اشاره و بیان کرد: آواها و ابزار‌هایی که هنرمندان در این جشنواره استفاده می‌کنند تماما موسیقی و ابزار بومی ایران و مناطق زاگرس‌نشین است.

احمدی اضافه کرد: این جشنواره تا کنون ۱۲ دوره اجرا شده است، در طی چهار سال گذشته به دلیل وجود ویروس کرونا این جشنواره در استان برگزار نشد اما خوشبختانه امسال تولد دوباره‌ای برای این جشنواره رقم خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره در کشور کم‌سابقه بلکه بی‌سابقه بوده است، یادآور شد: ما در سطح ملی برگزاری جشنواره موسیقی نواحی را شاهد بوده‌ایم اما جشنواره‌ای که کل منطقه زاگرس بزرگ را از زنجان تا خلیج فارس درگیر کند وجود نداشته است.

وی گفت: در این جشنواره ما میزبان ۱۳۰ هنرمند خواهیم بود، بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه تک‌نواز‌ها قبل از اذان تمام می‌شود و بعد از اذان اجراهای گروهی اقوام آغاز خواهد شد.

احمدی در پایان با بیان اینکه عمدتا جشنواره‌های موسیقی رقابتی برگزار نمی‌شوند، اما این جشنواره به صورت رقابتی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اساتید و داوران داوری می‌شود و در پایان هدایایی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

  • نویسنده : سیدسینا بنی هاشمی