به گزارش آماج خبر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از اقامت ۳۴ هزار مسافر نوروزی در مراکز گردشگری استان خبر داد.

محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ظهر دوشنبه ۷فروردین ماه گفت: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۶ فروردین ، ۳۴ هزار نفر گردشگر در مراکز اقامتی استان همدان اعم از هتل‌، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بومگردی، هتل آپارتمان و… اسکان داده شده‌اند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: در این مدت ۹ هزار و ۸۳۸ نفر در هتل‌ها، سه هزار و ۶۶۱ نفر در مجتمع‌های گردشگری، دو هزار و ۲۲۱ نفر در مهمانپذیرها و یک‌ هزار و ۶۸۷ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند.

معصوم‌علیزاده در ادامه اضافه کرد: همچنین دو هزار و ۵۴ نفر در بوم‌گردی‌ها، ۳۷۰ نفر در متل‌ها، ۱۴ هزار و ۸۲۴ نفر در خانه‌مسافرها، ۳۴ هزار و ۳۹ نفر در مراکز وابسته به آموزش و پرورش و اقامت‌گاه‌های موقت، ۶۲۷ نفر در اقامت‌گاه‌های اضطراری و مابقی در سایر مراکز اقامتی اسکان پیدا کردند.

به گفته وی غار علیصدر، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، کتیبه‌های گنجنامه، محوطه تاریخی هگمتانه، منطقه تفریحی توریستی عباس‌آباد و سایت موزه میدان امام(ره) بیشترین آمار بازدید گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

  • نویسنده : محمد جواد فرمان پور