معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم در جلسه تسهیلات زائرین نیمه شعبان گفت: آموزش و پرورش،اداره کل ورزش و جوانان،مساجد و همه نهاد ها اولویت اولشان اسکان و تامین نیاز های زائرین باشد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در سومین جلسه ستاد تسهیلات زائرین به مناسبت برنامه‌ریزی برای نیمه‌شعبان که ظهر امروز در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، بیان کرد: اولویت دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، مساجد و همه مهمان‌سرا‌ها باید خدمت به زائرینی باشد که از روز ۲۴ تا ۲۷ اسفند به قم سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: همه ادارات سوییت‌های اختصاصی ویژ مهمان‌ دارند، در نیمه‌شعبان هیچ مهمانی ویژه نیست و باید این سوییت‌ها در اختیار عموم مردم قرار بگیرد، اداره ورزش و جوانان باید سالن‌های ورزشی خود را در اختیار زائران قرار دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تصریح کرد: درب تمام مدارس باید روی زائرین باز باشد، زائرانی که هزاران کیلومتر مسیر را طی می‌کنند و اتفاقات و خستگی را پشت سر می‌گذارند تا به قم برسند نباید ما اینجا به مشکلاتشان اضافه کنیم و سالن نمایشگاه دائمی هم در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اولویت اول و دوم و سوم ما مهمانان هستند که از داخل و خارج از کشور وارد قم می‌شوند، بحث نظارت‌های امنیتی و سیاسی باید تشدید پیدا کند و فرمانده نیروی‌انتظامی، سپاه، بسیج و همه نهاد‌های نظامی باید امنیت زائران را تامین کنند.

حاجی زاده با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی گفت: ظرفیت‌های مردمی برای ما بسیار مهم است و از کمک‌های مردمی در بخش‌های مختلف باید استفاده شود، باید فراخوان مردمی راه بیفتد تا مردم قم از زائران در نیمه شعبان میزبانی کنند.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو