کارگاه عبابافی روستای بُحیری از سال ۱۳۹۶ با ۵ نیرو، فعالیت خود را شروع کرد و در سال ۹۸ با ۳۵ نیرو ثبت ملی شد و اکنون در آستانه ثبت جهانی است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا علیه السلام شهرستان دشتی در روستای بُحیری اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه امام رضا علیه السلام شهرستان دشتی استان بوشهر در راستای خدمت رسانی به نقاط کم برخوردار با ۱۱۶ گروه جهادی خود اقداماتی از جمله احداث ۵۷ مسکن مددجویی، تشکیل ۷۰ صندوق قرض‌الحسنه بسیجیان مردمدار و ۶ تعاونی منجر به اشتغال داشته است.

حیدر حقیقت منش خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی با حمایت‌های تسهیلاتی که در مناطق کم برخوردار استان صورت می‌دهد با تشکیل کارگاه‌های خرد از اشتغال‌های زودبازده مثل کارگاه عبابافی روستای بحیری شهرستان دشتی حمایت می‌کند.

کارشناسی فنی بسیج سازندگی سپاه امام صادق استان بوشهر گفت: سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در پروژه‌های مختلف اشتغال‌زایی، از جمله احداث کارگاه عبابافی ایفای نقش کرده است.

سیدمحمدصادق جعفری در روستای بُحیری شهرستان دشتی عنوان کرد: پروژه کارگاه عبابافی روستای بُحیری در زمینی به وسعت ۵۰۰ متر مربع و ساختمانی به زیربنای ۱۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ و در قالب پروژه‌ تملک دارایی_ استانداری در سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر شروع شد.

جعفری افزود: سازمان بسیج سازندگی در قالب وام‌های اشتغال‌زایی از پروژه‌های محرومیت زدایی حمایت می‌کند.

دهیار روستای بُحیری تصریح کرد: کارگاه عبابافی روستای بُحیری از سال ۱۳۹۶ با ۵ نیرو، فعالیت خود را شروع کرد و در سال ۹۸ با ۳۵ نیرو ثبت ملی شد و اکنون در آستانه ثبت جهانی است.

اصغر هاشمی ادامه داد: ماهانه ۱۵ الی ۲۰ عبا در کارگاه عبابافی روستای بُحیری دوخت می‌شود که هر عبا، وزن ۷۰۰ الی یک کیلوگرم و طول ۷/۵ متر در ۸۰ سانت دارد و با افزایش ظرفیتی که با احداث ساختمان جدید کارگاه توسط سازمان بسیج سازندگی صورت گرفت، امکان اشتغال ۱۵ نیروی جدید در این ساختمان امکان پذیر شد.

هاشمی ضمن اشاره به خریداران عبای کارگاه روستای بُحیری عنوان کرد: در کنار استان‌های اصفهان و تهران که مشتری‌های اصلی کارگاه ما هستند، از کشورهای حوزه خلیج فارس هم مشتری داریم که در ساخت عبا پشم‌ها در خود استان تولید و برای شستشو و نخاله گیری به کرمان ارسال و سپس جهت نخ‌ریسی به مشهد رفته و در آخر برای دوخت به کارگاه عبابافی روستا می‌شود.

 

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی