همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضاییه، ۷ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش اماج خبر به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس کل دادگستری در این مراسم گفت: امروز شاهد آزادی ۴۰ زندانی از زندان هستیم که از این تعداد هفت نفر محکوم مالی جرائم غیر عمد هستند که افراد مستحقی به شمار آمده و به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت‌های مالی در زندان‌ها به سر می‌برند.

غلامعلی دهشیری افزود: بخشی از مبلغ بدهی را خود مددجو فراهم کرده و بخش دیگری از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه فراهم و زمینه آزادی آن‌ها را از زندان فراهم شده است.

وی اداهم داد: بدهی این مددجویان مبلغ ۹۹۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۲۵۴ میلیون تومان توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۷۳۶ میلیون به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۷ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: چهار محکوم پرداخت نفقه، ۲ محکوم مالی و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند که با کمک نیکوکاران و خیرین گرامی استان از زندان آزاد شدند.

رضا مقبلی مدیرکل زندان‌ها هم ضمن تقدیر از خیرین استان یزد به دلیل کمک در راستای حبس زدایی و آزادی زندانیان جرائم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۷ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های کارکنان ستاد دیه استان روز به روز شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.

انجام ورزش باستانی و تقدیر از خیر، رضا مباشر که با فروش فیش حج خود زمینه آزادی سه محکوم را از زندان فراهم کرده بود از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این آیین بود.

  • نویسنده : مائده ایمانی