مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بافت تاریخی شهر بوشهر ظرفیت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد.

به گزارش آماج خبر؛ سیدمصطفی فاطمی در بازدید از بافت تاریخی شهر بوشهر گفت: در کنار ایجاد اماکن اقامتی سنتی برای تبدیل شدن این پهنه به یک مجموعه گردشگری، باید شرایط واگذاری و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خانه‌های خلاق در این بافت فراهم شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: واگذاری بناها و اعطای تسهیلات برای مرمت آنها در راستای توسعه خانه‌های خلاق چون خانه حصیر، غذاهای دریایی، موسیقی و … می‌تواند جذابیت این پهنه تاریخی را بیشتر کند.

وی ادامه داد: احیای دروازه‌های قدیمی بافت بوشهر این حس را به گردشگر القا می‌کند که به یک مجموعه تاریخی وارد شده و در کنار این موضوع باید نقاط مختلف مثل مساجد و دیگر نقاط خاص دیده و سامان‌دهی شود.

فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: برای ایجاد یک محور گردشگری باید تمام موارد دیده شده و به جزییات پرداخته شود و تمامی نکات مثل مکان صرف غذا، خرید صنایع‌دستی، استراحت و دیگر موارد در آن محور گنجانده شود.

 

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی