به گزارش آماج خبر، رییس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری گفت: اگرچه استفاده از سبک‌های مختلف در طراحی و معماری نمای بیرونی ساختمان‌ها ناقض قانون نیست اما توصیه می‌شود از الگوهای بومی و متناسب با شرایط اقلیمی استفاده شود.

مهران کوهی کمالی روز شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز مهندس، اظهار داشت: در برخی از شهرهای کشور یک‌سری الزامات برای نمادها و طراحی نمای بیرونی ساختمان‌ها وجود دارد که این مهم هنوز در استان ما اجرایی نشده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروهی برای شناسایی ساختمان‌های غیرایمن در استان، تصریح کرد: ساختمان‌های ناایمن الزاما ساختمان‌هایی نیست که ایمنی جانی را به خطر می‌اندازد بلکه این ساختمان‌ها طبقه‌بندی شده و در ابتدا به مالکان این ساختمان‌ها تذکر داده می‌شود تا نسبت به رفع عیب ساختمان خود اقدام کنند.

کوهی کمالی خاطرنشان کرد: بسیاری از ساختمان‌های ناایمن استان با تغییرات جزیی به ساختمان‌های ایمن تبدیل می‌شوند.

این کارشناس حوزه زلزله‌شناسی همچنین موقعیت استان چهارمحال و بختیاری در خصوص خطرات زلزله را بسیار زیاد دانست و گفت: اگر چه در پهنه‌بندی لرزه‌شناسی، استان ما در منطقه بسیار پرخطر قرار دارد اما گسل زاگرس که استان در آن واقع شده است وضعیت بهتری نسبت به گسل البرز دارد.

کوهی کمالی در ادامه با گرامیداشت روز مهندس، تعداد مهندسان ساختمان عضو در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را چهار هزار و ۶۴۸ نفر اعلام کرد وگفت: از این تعداد ۲ هزار و ۲۹۳ نفر بدون پروانه و ۲ هزار و ۳۵۵ نفر با پروانه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: این سازمان در هفت حوزه عمران، برق، مکانیک، معماری، نقشه‌برداری، رافیک و شهرسازی خدمات‌رسانی می‌کند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری، زمینه‌سازی برای اشتغال مهندسان فارغ‌التحصیل را از مهمترین برنامه‌های این سازمان در استان برشمرد و گفت: امسال ۱۵ مهندس شهرسازی داشتیم که در شهرداری‌های استان مشغول به کار شدند.

  • نویسنده : سیدسینا بنی هاشمی