سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تن محصول برداشت و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن آن تحویل مراکز خرید شده است.

به گزارش آماج خبر، کبری توکلی اظهار داشت: از ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی گندم استان ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی و ۹۰ هزار هکتار دیم است که با توجه به کاهش بارش باران و ادامه خشکسالی‌ها خسارت زیادی به‌‌ محصول مزارع گندم دیم وارد کرد.

 

توکلی خسارت ۹۰ درصدی مزارع گندم دیم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: محصول مزارع گندم دیم ۹۰ درصد خسارت دید و کشاورزان مزارع آبی با افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی عملکرد برداشت گندم مواجه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر بروز بیماری و آفت و خسارت به مزارع گندم دریافت نشده است خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و تحویل مراکز خرید شود.

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت شش هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع گندم خبر داد و تصریح کرد: سطح برداشت گندم دیم تاکنون شش هزار و ۱۰۰ هکتار و اراضی آبی ۶۰۰ هکتار ثبت و از این مزارع تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ تن گندم برداشت شده است.

 

توکلی میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان را ۲ هزار و ۸۰۰ تن دانست و افزود: در این زمینه ۴۰۰ تن بذر گندم و ۱۰۰ تن گندم به‌صورت قراردادی خریداری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال برای برداشت گندم در استان ۲۹۵ کمباین پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: تعاونی روستایی ۱۳ مرکز خرید گندم شامل ۵ مرکز خرید اصلی و ۸ مرکز خرید فرعی در سطح شهرستان‌ها ایجاد کرده و آماده تحویل محموله‌های گندم کشاورزان هستند.

 

 

  • نویسنده : آیناز آقایی