حبیب زراعی گفت: ۲ هزار دستگاه کمباین استان فارس که در مزارع استان‌های گرمسیری مشغول برداشت گندم بودند، به علت قطع سهمیه سوختشان خاموش شدند و برداشت محصولات زراعی استان‌های جنوبی کشور نیز به تاخیر افتاد.

به گزارش آماج خبر؛ وی پلاک نشدن کمباین‌ها را دلیل شارژ نشدن کارت سوختشان اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد محصولات زراعی کشور توسط ۴ هزار دستگاه کمباین استان فارس برداشت می‌شود که با خاموش شدن ۲ هزار دستگاه کمباین، برداشت محصولات با مشکل روبه رو شده است.

 

وی افزود: روند شماره گذاری کمباین‌ها کند پیش می‌رود و با وجود پیگیری‌های زیاد، به نتیجه نرسیده است.

 

سرهنگ سلیمی نیز برا حل این مشکل گفت: کباین‌ها وارداتی هستند و معمولا مشکل اسناد گمرکی و برگ سبز دارند که استعلام اسناد و مدارک آن‌ها از گمرک زمان بر می‌شود.

 

وی نبود صاحب کمباین در استان فارس را از دیگر مشکلات استعلام بیان کرد و گفت:کارشناسان پلیس راهور در همه شهرستان‌های فارس کمباین‌ها را بازدید می‌کنند و در صورت کامل بودن مدارک، کمتر از ۲۴ ساعت کار پلاک گذاری آن‌ها را انجام خواهد داد.

 

طاهری گفت: به دلیل رسیدن برداشت گندم، کلزا و جو در استان‌های گرمسیری به روز‌های پایانی، موقتا به همه کمباین‌های بدون پلاک هم سوخت داده می‌شود، اما مالکان باید هرچه زودتر نسبت به شماره کردن کمباینشان اقدام کنند.

 

وی افزود‌: تا ۴۸ ساعت آینده کارت سوخت ۲ هزار دستگاه‌های کمباین بدون پلاک استان فارس شارژ می‌شود.

 

 

 

  • نویسنده : سپیده حیاتی