مدیرکل بیمه سلامت استان یزد: در استان یزد ۲۱ هزار نفر مشمول بیمه سلامت رایگان هستند.

به گزارش آماج خبر و به نقل از صداوسیما، دریجانی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، پنج درصد جمعیت استان یزد یعنی حدود ۲۱ هزار نفر مشمول بیمه رایگان سلامت بودند که هم اکنون این تعداد تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

دریجانی گفت: این افراد می‌توانند با انتخاب یک پزشک خانواده که تمامی پزشکان استان یزد طرف قرارداد این بیمه هستند، از خدمات مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی به صورت ۹۰ درصد تعرفه رایگان بستری و ۷۰ درصد تعرفه رایگان درمان سرپایی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل زوج های نابارور هم می شود،افزود: افراد می‌توانند از تعرفه ۹۰ درصد درمان مراکز دولتی و ۷۰ درصد در مراکز غیر دولتی ناباروری با پوشش این بیمه بهره‌مند شوند.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران تقریباً ۱۰ درصد جمعیت فاقد پوشش بیمه‌ای اعلام شده اند و این افراد از طریق مراجعه به سامانه بیمه سلامت ایران و روش حضوری مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرار داد در سراسر کشور، می‌توانند بیمه شوند.

این افراد تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته و طبق قانون می‌توانند از خدمات دولتی کامل برخوردار شوند و با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از خدمات بخش خصوصی نیز استفاده کنند.

سازمان بیمه سلامت به ۷ دهک بالای درآمدی هم فراخوان داده است که این افراد می‌توانند مراجعه کرده و بر اساس آزمون وسع و با پرداخت درصدی از مشارکت در پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه قرار گیرند. بر اساس قانون این افراد می‌توانند بسته به دهک درآمدی با مشارکت در پرداخت سهمی از حق بیمه از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

  • نویسنده : زهرا طیبی