رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: ‌با توجه به انتقال‌ زائران به عراق، قدری از ‌تراکم‌ جمعیت در مرزها ‌کاهش یافت و نگرانی‌ها از بابت برخی مشکلات احتمالی کمتر شد اما ‌مراجعه جمعیت به مرز باید متوقف شود.

مجید میراحمدی درباره آخرین وضعیت مرزهای شش‌گانه اظهار داشت: ‌با توجه به انتقال‌ زائران به عراق، قدری از ‌تراکم‌ جمعیت در مرزها ‌کاهش یافت و نگرانی‌ها از بابت برخی مشکلات احتمالی کمتر شد اما ‌مراجعه جمعیت به مرز باید متوقف شود.

وی با بیان اینکه طرف عراقی علی‌رغم ‌‌همه تلاش‌هایش‌ در انتقال زائران اما همچنان در چذابه مشکل داریم، افزود: در مهران، خسروی و شلمچه وسیه نقلیه کافی در پایانه‌ها ‌وجود دارد و ‌اتوبوس‌ها در همه پایانه‌ها‌ پیش‌بینی شده و تا پایان حماسه اربعین مشکلی نخواهیم داشت، اما در آن سوی مرز مشکل داریم که طرف عراقی در حال رفع مشکل است.

وی با اشاره به ترافیک شدید در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای مهران، خسروی و شلمچه تصریح کرد: خودروهای شخصی ‌در محورهای مواصلاتی‌ سبب کندی حرکت و ترافیک در جاده‌ها‌ی منتهی به مرزها شده است‌.

وی ادامه داد: مشکل بعضی از محورها خودروهای شخصی است که اطلاعیه‌های ستاد به گوششان نرسیده و مانع حرکت اتوبوس‌ها شده‌اند. پلیس اجازه دارد گاردریل‌های بین جاده‌ای را برای بازگشت دادن این خودروها بردارد.

رئیس ستاد اربعین با اشاره به گرمازدگی برخی افراد ‌تاکید کرد: گرمای هوا سبب مشکل برای سالمندان و کودکان شده است و پیش از این نسبت به عدم حضور آنها هشدار داده بودیم اما بحمدالله مشکل خاصی نداشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حرکت به سمت مرز شلمچه و چذابه بررسی میدانی مشکلات این دو مرز هستیم، گفت: به همراه ‌وزیر کشور به دنبال ‌مشکل انتقال زائران در مرز چذابه هستیم.

  • نویسنده : زهرا شهبازی