رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: با تغییر ریل در حوزه اشتغال استان، باید به سمت اشتغال بومی و دانش‌آموختگان گام برداشت.

به گزارش اماج خبر به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مجید دهقانی زاده با اشاره به سامانه رصد اشتغال در استان گفت: تحقق سهم استان در اشتغال باید صورت سه ماه یکبار و فصلی مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد. سهم اشتغال شهرستان‌ها باید با پیگیری فرمانداران تحقق یابد.

وی با بیان اینکه باید فراتر از سهم اعلامی در استان اشتغال ایجاد شود، افزود: باید تغییر ریلی در حوزه اشتغال استان داشته باشیم و به سمت اشتغال بومی و اشتغال دانش‌آموختگان گام برداریم.

دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به ساختار‌های حاکم بر توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستا‌ها تصریح کرد: متاسفانه برداشت و ماحصلی که از این زیرساخت‌ها و کار‌های ارزشمند انجام گیرد، کمتر اتفاق افتاده است.

وی یکی از کمبودها و خلا‌های جدی در این زمینه را بازاررسانی محصولات و توانمندسازی روستا‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: باید در حوزه پشتیبانی یا به تعبیر دیگر توجه به زنجیره‌های بخش روستایی بازنگری صورت گیرد.

دهقانی زاده توجه به کم و کیف تولید و پراکندگی در روستا‌ها را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: اگر بحث بازار به خوبی مدیریت نشود این فعالیت‌ها بعد از مدت کوتاهی دچار شکست خواهد شد.

  • نویسنده : فاطمه همتی