رییس جمهوری گفت آنچه در توافق مدنظر است نخست، تضمین‌های اطمینان آور، راستی آزمایی عینی و عملی نسبت به رفع تحریم‌ها، سوم رفع تحریم‌ها به صورت معنادار و پایدار و چهارم بسته شدن ادعاهای سیاسی در رابطه با پادمان است.

به گزارش آماج خبر به نقل از اقتصادآنلاین، آیت‌الله ابراهیم رییسی در ابتدای نشست خبری با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دولت و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد تا یکسال به عنوان خدمتگزار مردم عزیز باشیم و در این یک سال با وجود مشکلات و مسایلی که به آنها اشاره می‌کنم همواره عنایت حضرت حق را دیدیم و شکرگزار درگاه خداوند متعال هستیم و تشکر از مردم عزیز و صبور که بسیار با دولت همراهی کردند و همچنین مقام معظم رهبری که با رهنمودها دولت را کمک کردند.از همه دستگاه ها، رسانه ملی و افراد فعال در این عرصه که تلاش کردند فعالیت‌های دولت را تبیین کنند و اگر گره‌های ذهنی موجود را رفع کنند نیز متشکرم.

آیت الله رییسی گفت: در یکسال اخیر تلاش کردیم و نخستین تغییر رویکردی که ما بر آن تاکید کردیم،توجه به خواست مردم و حضور در میان مردم بود و تاکید بنده و دولت این است که همواره با مردم باشیم که حضور در ۳۱ استان و و بیش از ۵۰ شهر و روستا در راستای همین نگاه انجام شده است. حضور در مجامع کارگری، کشاورزی، تعلیم و تربیت و سایر موارد در همین راستا بوده است و کسانی که ملامت می‌کردند ثمر این حضور در بین مردم چیست و نگران آن بودند، تجربه میان مردم بودن و لذت آن را نچشیده‌اند.

رییس جمهور به تفاوت مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی اشاره کرد و گفت: فرق می‌کند که انسان پشت میز بنشیند و نشسته مدیریت کند یا اینکه در میدان حضور پیدا کند، با مردم بودن و مشکلات مردم را از نزدیک احساس کردن یک رویکرد و اصل به شمار می‌رود و شناخت مساله و حل رفع آن و دنبال کردن مسایل مردم نیز در کنار هم قرار دارد. همواره به دولتمردان تاکید شده است که باید این نگاه را به مردم داشته باشد. اینکه مردم مشکل دارو داشتند و از نزدیک نبینیم که مشکل دارو دارند، یعنی چه و چه باید کرد.

وی دیگر رویکرد این دولت در یکسال اخیر عدالت‌محور عنوان کرد و گفت: بودجه ما بر اساس عدالت تنظیم و به آمایش سرزمینی هم توجه شده است و در جذب نیروی انسانی، پرداخت‌ها و به کارگیری افراد تاکید شده که باید پیوست عدالت داشته باشد. مساله عدالت باید به تمامی اقدامات گرایش داشته باشد و با گوشزد کردن موارد مشخص به سمت رعایت عدالت برویم.

رییس جمهور ستیز با فساد سومین رویکرد برشمرد و افزود: باید با کسانی که با رشوه و سایر موارد نظام اداری ما را با فساد همراه می‌کنند، مقابله شود. حتی در مواردی که نه فساد، بلکه تخلف صورت گرفته است هم به دنبال نظارت و کنترل و مقابله بودیم و البته وظیفه ضدیت با فساد در هر سازمانی اول از همه خود همان سازمان و دولتمردان باید باشند و در این مورد آنچه که وجود داشته با آن برخورد شده است.

  • نویسنده : ماهک شریفی