آیت الله شعبانی حضور اعضا در آیین اعطای احکام روسای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی را نشان از توجه آنها به مسئله امر به معروف و نهی از منکر خواند.

آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: امروز باید اصلاح را اول از مسئولان و دستگاه‌ها شروع کرد. چند میلیون کارمند امروز در کشور از بیت‌المالی ارتزاق می‌کنند که متعلق به همه مسلمانان است و باید به جامعه اسلامی خدمت کنند، در غیر اینصورت و غفلت از خدمت رسانی‌ها، مصداق غصب خواهد بود

او ادامه داد: میزی که امروز ما پشت آن نشستیم در گذشته افراد بسیاری پشت آن حضور داشتند و امروز دیگر در بین ما حضور ندارند، این سرنوشت همه ما است و روزی باید در پیشگاه الهی نسبت به این مسئولیت‌ها پاسخگو باشیم. این میز و صندلی‌ها و این ریاست‌ها محصول خون شهدا است و باید در قیامت جواب شهدا و خانواده شهدا را بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان افرود: راه اندازی گشت ارشاد برای مسئولان از وعده‌های رئیس جمهور بود که باید عملیاتی شود. البته دولت در عرصه مبارزه با فساد مصمم بوده اما در میدان عمل تنها با حرف مشکل حل نمی‌شود.

وی عنوان کرد: مدیر خوب، مدیری است که نسبت به زیرمجموعه‌های دستگاه خود نظارت داشته باشد. فساد تنها فساد اقتصادی و یا اختلاس نیست، بلکه رفتار نامناسب با ارباب رجوع و ترک فعل و صحبت از موضع بالا با مردم، از مصادیق فساد است.

او گفت: این مردم شایسته خدمت و بهترین‌ها هستند و مسئولان از فرصتی که دارند باید به نحو احسن در خدمت به مردم استفاده کنند. امروز مسایل اقتصادی و معیشتی مردم را آزار می‌دهد که حل آن وابسته به تدبیر مدیران است.

امام جمعه همدان گفت: در زمان انتخابات همه بر اهمیت مدیریت تأکید دارند، اما پس از انتخابات مشکلات بر گردن یک دیگر انداخته می‌شود. بخشی از مشکلات در اختیار استان نیست، اما مشکلاتی نیز وجود دارد که به راحتی در داخل استان قابل حل است و ربطی به تحریم و اعتبارات ندارد و نیازمند همراهی مسئولان است. امیدواریم شاهد توجه بیشتر مدیران به امر به معروف و نهی از منکر خصوصا در عرصه مدیران و ادارات باشیم.

  • نویسنده : حسنا شیراوند