رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: اگر قرار است جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به یک اتفاق فرهنگی در کشور و به تبع آن به ‌اتفاق فرهنگی در یک شهر کمک کند آورده آن در درجه اول باید برای فیلم‌سازان و هنرمندان همان شهر باشد.

به گزارش آماج‌خبر به نقل از ایسنا، احمدی نوری گفت: اگرچه حوزه هنری متولی اجرای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیست ولی همواره به‌عنوان یک نهاد هنری و با توجه ظرفیت‌های سینمایی خود برای برگزاری این جشنواره در کنار شهرداری اصفهان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضورداشته و سینماهایی که متعلق به حوزه هنری است همیشه در خدمت اصفهان و هنرمندانش بوده و هست و به‌عنوان یک بازوری جدی در عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر برای برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مختلف در کنار نهادهای دیگر حضورداشته است.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به فراز و نشیب‌های که جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با آن روبه‌رو بوده است، افزود: این جشنواره در دوره‌ای از اصفهان خارج شد و بعد آقایان فهمیدند که اشتباه کردند و دوباره به اصفهان بازگشت، چرا؟ چون اصفهان یک ظرفیت است، اصفهان استانی است که به دلیل مباحث تمدنی و فرهنگ و هنر و قابلیت‌های خود به‌واسطه حضور هنرمندانش و حتی هنرمندانی که در سایر شهرها و کشورها حضور دارند، اما در نیز اصفهان زیست کرده‌اند یک ظرفیت جدی است.

او با بیان اینکه اصفهان همیشه به‌عنوان خاستگاه و میعادگاهی برای هنرمندان در عرصه‌های مختلف تصویری و تجسمی و سایر حوزه‌های هنری بشمار رفته است، اضافه کرد: استان اصفهان علاوه بر موقعیت سوق‌الجیشی از ظرفیت بالایی در حوزه سینما برخوردار است و در کشور شاید دو یا سه شهر دارای ظرفیت سینمایی خوبی در سطح اصفهان باشند و می‌توان گفت که از این لحاظ اصفهان از بسیاری شهرها بالاتر است.

نوری تصریح کرد: اینکه دوستان تهران هر دفعه به جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نگاه مالی دارند جای بحث دارد! ضمن اینکه در این خصوص از طرف دوستان تهران آورده‌ای برای هنرمندان اصفهان در بین نبوده و همیشه نهادهای مختلف فرهنگی و هنری اصفهان به این موضوع کمک داده‌اند و این نکته‌ای است که باید درباره آن به‌صورت جدی ایستاد و حتی با دوستان تهرانی گفت‌وگو کرد. از طرف دیگر خارج شدن این جشنواره از اصفهان از نگاه من که اصفهانی هستم خسران اول را برای دوستان تهرانی به همراه دارد که نمی‌آیند از ظرفیت اصفهان استفاده کنند و به هر شهر دیگری هم بروند اگر نگاه مالی به این جشنواره داشته باشند بازهم نگاه اشتباهی است.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان تأکید کرد: اگر قرار است جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به یک اتفاق فرهنگی در کشور و به طبع آن به اتفاق فرهنگی در یک شهر کمک کند و اگرچه آن شهر محل آمدوشد بسیاری خواهد شد، اما هزینه‌های برگزاری هم از همان شهر می‌رود، بنابراین آورده آن نیز باید برای فیلم‌سازان و هنرمندان آن شهر باشد.

 

  • نویسنده : سارا جباری