حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف احمدی ظهر امروز سه شنبه در نشست استانی همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بهبود وضعیت فرهنگی و سند تحول آموزش و پرورش نیازمند تلاش و همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کرمانشاه است.

به گزارش آماج خبر به نقل ازخبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف احمدی ظهر امروز سه شنبه در نشست استانی همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بهبود وضعیت فرهنگی و سند تحول آموزش و پرورش نیازمند تلاش و همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کرمانشاه است.

وی افزود: کار فرهنگی در استان کرمانشاه زمینه گسترده‌ای داشته که با توجه به ظرفیت‌های موجود باید فضاهای فرهنگی تعریف شود که جوابگوی نیازهای موجود در استان باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره تشکیل جلسات هماهنگی با آموزش و پرورش در استان کرمانشاه، تصریح کرد: تسریع بخشی در اجرای سند تحول در استان کرمانشاه نیازمند شورای همفکری بوده تا تصمیم‌گیری‌ها در این راستا به درستی انجام گیرد.

احمدی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه با معضل حاشیه نشینی رو به رو هستیم، تاکید کرد: در شهر کرمانشاه ۳۰ نقطه حاشیه نشین وجود داشته که از این تعداد یازده نقطه با جمعیتی قابل توجه غیر رسمی هستند.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه تنها شهری است که از چهار طرف داری مناطق حاشیه نشین و محروم است، خاطر نشان کرد: رفع معضل‌های فرهنگی در استان شهر کرمانشاه نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری آموزش و پرورش است که بتوانیم در مسیر رفع آسیب‌های اجتماعی موجود گام برداریم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای ورود به مسئله رفع آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: در حال حاضر فعالین حوزه علمیه و مبلغین در حال رصد و بررسی مشکلات و شناخت آسیب اجتماعی بوده تا برای حل آن هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با تاکید بر نیاز همکاری با آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه، خاطر نشان کرد: ضعف در نیروی انسانی در حوزه‌های باید بر طرف شود چرا که نیروی حوزوی و طلاب می‌توانند با کمک آموزش و پرورش برای رفع مشکلات فرهنگی و تبلیغ هویت و شریعت سرباز و خدمت‌گذار این جامعه و انقلاب باشند.

  • نویسنده : محمد طاها شریفی