دبیر شورایعالی برنامه ریزی علوم پزشکی از تدوین برنامه وزارت بهداشت برای انتقال دانشجویان ایرانی از روسیه و اوکراین خبر داد و گفت:دانشجویان خارج از کشور ملزم به گذراندن آزمون ارزیابی می شوند.

به گزارش آماج خبر،  شرایط انتقال دانشجویان علوم پزشکی از اوکراین و روسیه به ایران به شرح زیر است:

دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های روسیه و اوکراین که در رشته‌های علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند و علاقمند به بازگشت به ایران هستند در سامانه انتقال دانشجویان از خارج به داخل مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت باید ثبت نام کنند.

 

 

این دانشجویان باید مدارک خود را در آن سامانه بارگذاری کنند. مدارک آنها بررسی می‌شود و تا جایی که امکان کمک وجود داشته باشد و بر اساس ضوابط و آزمون‌هایی که از این دانشجویان گرفته می‌شود، امکان انتقال آنها وجود دارد.

 

امکان ثبت نام دانشجویان ایرانی روسیه و اوکراین در سامانه نقل و انتقال وزارت بهداشت: این دانشجویان از هفته آینده می‌توانند وارد سامانه مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت شوند و ثبت نام خود را انجام دهند. پرونده‌های آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر ضرورت داشته باشد برای این افراد هم یک آزمون برگزار می‌شود.

 

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی از تصویب آزمون ارزیابی برای دانشجویان ایرانی که قبل از سال ۲۰۱۹ در دانشگاه‌های خارج از کشور ثبت نام کرده بودند، خبر داد و گفت: برای دانشجویان ایرانی که قبل از ۲۰۱۹ وارد دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت شده بودند ولی تحصیل آنها به دلیلی با آئین نامه‌های وزارت بهداشت مطابقت نداشته است، آزمون ارزیابی طراحی شد.

 

 

  • نویسنده : فاطیما عباسی