در حوزه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان برنامه‌های مختلفی داریم که شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری کشورهای همسایه و تهیه کلیپ‌های معرفی جاذبه‌ها از این نمونه است و این اقدامات به فعالیت بیشتر و بهتر دفاتر کمک خواهد کرد.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری:

پرداخت تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی در آینده نزدیک شروع می‌شود

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در جلسه با انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان اردبیل از تصویب پرداخت تسهیلات به دفاتر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، یحیی نقی‌زاده امروز ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ در سفر به استان اردبیل به همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در جلسه نشست با اعضای انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان شرکت کرد.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در این نشست و در پاسخ به سوال اعضای انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، گفت: تخصیص تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی تصویب شده و به زودی پرداخت این تسهیلات شروع خواهد شد.

یحیی نقی‌زاده افزود: سامانه گردشگری سلامت نیز در حال آماده‌سازی است و این سامانه در استان‌های اردبیل، خراسان رضوی و یزد فعالیت خود را به صورت پایلوت شروع خواهد کرد که در این سامانه صدور ویزای گردشگری سلامت از طریق دفاتر انجام می‌شود.

او تاکید کرد: مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح کلان در حال پیگیری است و موضوع مالیات نیز یکی از این موارد است که در برنامه هفتم توسعه فعالیت‌های داخلی دفاتر از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: برخی از مشکلات و مسائل دفاتر در حوزه اختیارات استان نیست و ما در سطح کلان و از طریق وزارتخانه پیگیر این مسائل هستیم.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: در حوزه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان برنامه‌های مختلفی داریم که شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری کشورهای همسایه و تهیه کلیپ‌های معرفی جاذبه‌ها از این نمونه است و این اقدامات به فعالیت بیشتر و بهتر دفاتر کمک خواهد کرد.

 

 

  • منبع خبر : میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل