معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از اولویتهای مهم آموزش وپرورش در امسال استقرار سوادآموزی کارآمد در راستای توسعه عدالت آموزشی در اصفهان است.

به گزارش از آماج خبر به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، نسرین باباپور امروز در جلسه تبیین برنامه‌های سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: لازمه سوادآموزی کارآمد، ارائه هدفمند و نظام یافته خدمات سوادآموزی و پیگیری مستمر اجرای این موضوع در استان است.

 

او فرصت‌سازی و فرصت‌آفرینی در راستای توسعه عدالت آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی به منظور استقرار سوادآموزی کارآمد را از مهمترین وظایف مسئولان سوادآموزی در استان اصفهان برشمرد و گفت: سال گذشته سه طرح سوادآموزی مدرسه محور، توانمندسازی سوادآموزان و پیوند سواد و زندگی در استان آغاز و اجرا شد.

 

باباپورمی گویدیکی از اهداف مهم نهضت سوادآموزی در استان توانمندی و افزایش نرخ سواد اولیا بمنظور پیشگیری از ترک تحصیل در دانش‌آموزان است.

 

یکی دیگر از اقدامات در این زمینه طرح پیوند سواد و زندگی بود که با اجرای طرح یادگیری محلی در بخش‌هایی از استان شامل دهاقان، ناحیه چهار اصفهان، جرقویه و فلاورجان در سال گذشته اجرا شد.

 

در حال حاضر۱۶ مرکز سوادآموزی محلی در استان اصفهان وجود دارد که در این مراکز علاوه بر خواندن و نوشتن، مهارت‌های زندگی و آموزش‌های نوین در حوزه فناوری هم به سواد آموزان ارائه می‌شود.

 

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین به آیین‌نامه اجرایی مدارس و تبیین وظایف مدیران و ارکان مهم مدرسه درخصوص سوادآموزی و پژوهش‌های انجام شده در زمینه نقش و تاثیر سواد اولیا در شاخص‌های مهمی از جمله سلامت روانی، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پیشگیری از بازماندگی و ترک تحصیل، پیشگیری از آسیب پذیری و آسیب رسانی اشاره کرد.

 

باباپور در ادامه با توجه به آثار مثبت بازدید‌های میدانی از مسئولان و ناظران آموزشی خواست تا با حضور در کلاس‌ها عملکرد آموزش‌دهندگان را مورد بررسی قرار دهند و در اجرای کیفی جشنواره استانی درس پژوهی ویژه آموزش دهندگان برنامه‌ریزی کنند.

 

استان اصفهان با ۹۷.۷ درصد باسوادی جزو پنج استان برتر با سواد کشور است.

  • نویسنده : ستایش بهمنیان