نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شناسایی ۵۸‌ رگه معدنی در لرستان گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث تونل اسپژ اختصاص یافت.

یحیی ابراهیمی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه استیل کورد شهرک صنعتی سلسله اظهار داشت: یکی از آرزوهای مردم این شهرستان احداث تونل اسپژ بود که پس از سال‌ها بلاتکلیفی توانستیم آن را در دو سال اخیر در پیوست بودجه بیاوریم و سال گذشته در سفر رئیس‌جمهور مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه صنعت در جایی شکوفا می‌شود که آب داشته باشد، افزود: متولیان امر در سال‌های گذشته بدون توجه به این موضوع صنعت را به شهرهای فاقد آب‌ بردند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهرستان‌های سلسله و دلفان زیرساخت‌های لازم برای صنعتی‌شدن را دارند و انتظار می‌رود در دلفان که محروم‌تر و از جمعیت بیشتری نیز برخوردار است در حوزه صنعت اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی درباره شناسایی ۵۸‌ رگه معدنی در لرستان بیان کرد: ۲ هزار هکتار رگه معدنی از فلز مس کشف‌شده در دلفان وجود دارد که انتظار داریم صنایع، معادن و فلزات در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های لازم را در این شهرستان داشته باشد.

ابراهیمی با اشاره به شناسایی رگه‌های معادن فلزاتی چون طلا، مس و منیزیم در لرستان، گفت: شناسایی و سرمایه‌گذاری در این معادن می‌تواند ارزش‌افزوده خوبی برای این استان به‌همراه داشته باشد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از زحمات فرماندار، دستگاه قضا و نیروی انتظامی سلسله برای رفع معضلات اجتماعی آب این واحد در شهرک صنعتی این شهرستان نهایت قدردانی را داریم.

وی با بیان اینکه  سلسله و دلفان نیروی انسانی و منابع طبیعی لازم را دارد، افزود: هیچ کارخانه و طرح صنعتی از ابتدای انقلاب تاکنون در این شهرستان‌ها ایجاد نشده است.

ابراهیمی اظهار داشت: پیشرفته‌ترین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی برای لرستان خریداری‌شده و در روزهای آینده در بیمارستان شهید مدنی خرم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد.

هیچ مشکلی برای سرمایه‌گذاری در لرستان وجود ندارد

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه استیل کورد سلسله با بیان اینکه مشکلی برای سرمایه‌گذاری در لرستان وجود ندارد، اظهار داشت: چنانچه مشکلی برای ایجاد سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های این استان وجود داشته باشد آن را رفع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی خوبی بین مسئولان دولت سیزدهم در لرستان وجود دارد، افزود: کلنگ‌زنی کارخانه استیل کورد گام اول برای صنعتی‌شدن شهرستان سلسله است.

میلاد شرفی فرماندار سلسله نیز با بیان اینکه با دید راهبردی استاندار و پیگیری‌های نماینده سلسله و دلفان امروز شاهد ایجاد یک سرمایه‌گذاری بزرگ صنعتی در اینن شهرستان هستیم، عنوان کرد: سرمایه اصلی سلسله مردم ولایتمدار و انقلابی آن هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ملزم به برداشتن گام‌های مؤثر در راستای رفع مشکلات مردم هستند، بیان کرد: بنا به تأکیدات استاندار تلاش می‌کنیم گره‌های پیش روی صنعتی‌شدن در سلسله باز شود.

فرماندار سلسله با بیان اینکه در دولت انقلابی سیزدهم اتفاق صنعتی‌شدن برای سلسله رخ‌ داده است، بیان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون این شهرستان محروم از صنعت بوده است.

  • منبع خبر : تسنیم