مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۱۴۱ هزار تن کالای ایرانی در ۷ ماه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

کلیم الله وثوقی پیش از ظهر امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد: ۱۴۱ هزار و ۳۹۰ هزار تن کالای ایرانی در ۷ ماه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالا توسط ۶ هزار و ۲۰۶ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد بیش از ۱۳۶ هزار تن کالا توسط ۵ هزار و ۹۸۸ دستگاه کامیون ایرانی و ۴ هزار و ۷۱۶ تن کالا توسط ۲۱۸ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان داشت: محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان و خرما عمده کالاهای صادر شده ایرانی هستند.

وی به صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه،گرجستان و حوزه قفقاز اشاره کرد و افزود: در مدت یاد شده ۱۱۰ هزار و ۶۲۳ تن کالا توسط ۴هزار و ۷۳۴ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت شده است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: آب معدنی، برنج،گچ، سنگ‌های ساختمانی، سیمان، ام دی اف، نئوپان، نمک، پروفیل، هیدروکربن و بیسکویت عمده‌ترین کالاهای ترانزیت خروجی است.

وثوقــی گندزدایی و ضدعفونی مرتب پایانه مرزی بیله سوار با هدف مبارزه با ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: به‌دلیل شیوع این ویروس منحوس، تردد مسافر از پایانه مرزی ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

  • منبع خبر : فارس