رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر  با اشاره به طرح دولت  آیت الله رئیسی برای احداث ۴ میلیون مسکن در قالب نهضت ملی مسکن گفت: در شهر بوشهر هیچ  اتفاق خاصی از سوی دولتمردان در این زمینه مشاهده نکرده‌ایم.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، وحید نیک روش اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۱ و ۱۲ قانون جهش تولید مسکن، اداره کل راه و شهرسازی باید اراضی بافت فرسوده و سکونتگه‌ای غیر رسمی در شهر بوشهر در اولویت قرار دهد، اما  مسئولان راه و شهرسازی این توجیه را مطرح می‌کنند که اجرای طرح‌های مسکن در شهر بوشهر، عالیشهر را از رونق می‌اندازد، درحالی که با این شیوه حق مردم شهر بوشهر از طرح مسکن دولتی نادیده گرفته می‌شود.
وی با اشاره به زمین‌هایی که برای تعاونی‌های مسکن در شهر بوشهر داده شده، ولی در مهلت مقرر اقدامی نکرده اند، تصریح کرد: مسئولان شهرستان باید این زمین‌ها  را طبق قانون  پس گرفته و برای اجرای نهضت مسکن برای شهروندان مستاجر استفاده کنند همچنین از ظرفیت اراضی بافت فرسوده و سکونتگ‌های غیر رسمی در شهر بوشهر نیز استفاده شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر خواستار توجه ویژه دولتمردان  به این امر که حق قانونی مردم بوشهر است و نقش مهمی در رونق ساخت و ساز و صاحب خانه شدن جوانان بوشهری می‌تواند داشته باشد شد.
نیک‌روش با اشاره به اینکه میدان انقلاب و برخی معابر فرعی پیرامون آن در طرح تفصیلی شهر به عنوان پیاده راه مشخص شده، خواستار نشستی با اتاق اصناف بوشهر  برای آماده سازی جهت اجرای پیاده راه شد. به گفته وی، در هسته‌های مرکزی شهرهایی نظیر تهران، کرمان، تبریز و همدان نیز پیاده راه اجرا شده و موفق بوده و برای میدان انقلاب نیز پس از فرهنگ سازی و آماده کردن جامعه و الزامات آن، طرح مذکور اجرا شود.

  • نویسنده : محمدرضا کاشفی