معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد

زینب اکبری با اشاره به پیامدهای سامانه بارشی جاری در لرستان اظهار داشت: هشدار هواشناسی سطح نارنجی در این استان از روز دوشنبه با توجه به تقویت بارش‌ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جاری تا روز جمعه در مناطق مختلف لرستان با درجات شدت و ضعف فعال است، افزود: این سامانه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، بارش‌های رگباری، تقویت رعدوبرق و رگبار برف را در مناطق کوهستانی و سردسیر در پی دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان عنوان کرد: سامانه بارشی جاری در مناطق گرمسیر با رگبار تگرگ همراه است و رگبار برف نیز در مناطق جنوب شرقی این استان نمود بیشتری دارد.

وی با اشاره به بالابودن شاخص‌های ناپداری و ماهیت رگباری بودن بارش‌ها در لرستان بیان کرد: انتظار داریم که این شرایط منجر به تقویت بارش‌ها شود و در پی آن نیز ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها رخ دهد.

اکبری با بیان اینکه اختلال در تردد و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی از پیامدهای سامانه بارشی در لرستان است، گفت: همچنین مه‌آلودگی و کاهش دید میدان دید افقی از مخاطرات این سامانه است.

  معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با تأکید به اینکه سامانه بارشی جاری از عصر تا شامگاه جمعه پیشِ رو از این استان خارج می‌شود، تصریح کرد: پایداری جو لرستان در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

  • نویسنده : آتنا منصوری
  • منبع خبر : تسنیم