حجت الاسلام عبدالرحمان منصوری امام جمعه شادگان با انتقاد شدید از وضعیت نامطلوب آب شرب در شهرستان شادگان، اظهار کرد: مردم شادگان سالهاست که آب شرب مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند.

امام جمعه شادگان: بیشتر روستاهای شهرستان شادگان فقط روزی دو ساعت آب مصرفی دارند آن‌هم با فشار کم و کیفیت بسیار پایین. ما معتقدیم این وضعیت نامطلوب ناشی از عملکرد ضعیف مدیرانی است که تخصص و تعهد لازم را ندارند.

 

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر کشور برای افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان، عنوان کرد: طی سفر وزیر به او گفتم که مردم این منطقه آب شرب را از آب‌فروش‌های دوره‌گرد خریداری کنند که مدیرعامل آبفا خوزستان این گفته من را سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی دانست و منکر خرید آب شرب توسط مردم شد. چگونه ممکن است مسئول آبفا در یک استان این موضوع را نداند؟!

 

امام جمعه شادگان گفت: مردم این منطقه برای تامین آب مصرفی نیز با مشکل روبه‌رو هستند و این آب را به صورت خام و گل‌آلود با وسایل شخصی از رودخانه پمپاژ می‌کنند. آیا به فکر تابستان و بحران‌های آبی قریب‌الوقوع در روستاهای شادگان هستید؟

 

وی ادامه داد: تا کی مردم ما باید از بی‌تجربگی مدیران ضربه بخورند. چرا مصالح مردم در برابر منافع افراد طالب پُست و مدیران ضعیف دولت گذشته، ذبح شده است.

 

منصوری در ادامه با اشاره ضعف مدیران راه در استان و ناایمن بودن جاده دارخوین به شادگان، گفت: این جاده معروف به جاده مرگ است و مردم با توسل به آیت‌الکرسی باید از آن گذر کنند. در این راه ارتباطی اشکالات فنی زیادی وجود دارد و خط‌کشی و روشنایی آن دارای مشکل است.

 

وی با اشاره به درگذشت دو جوان در شب ۲۲ بهمن‌ماه در این جاده، اذعان کرد: من در خصوص وضعیت جاده‌های شهرستان شادگان نامه‌ای به قوه‌قضاییه خواهم نوشت و از دادستان می‌خواهم به عنوان مدعی‌العموم به این قضیه ورود کند. مدیر راهداری شهرستان شادگان مسوول مستقیم خطرات ایجاد شده در جاده مرگ شادگان است.

  • نویسنده : ابوالفضل کاویارنپور
  • منبع خبر : خوزستان خبر