معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: از مسئولین و شخص رئیس جمهور تقاضا دارم برای خدمت رسانی بهتر به زائرین نیمه شعبان برای سال آینده یک ستاد ملی تشکیل شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد جامع در نشست‌خبری جشن‌های نیمه شعبان اظهار کرد: برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ۳ حوزه برگزار خو‌اهد‌ شد، حوزه اول پویشی است با عنوان «به عشق مهدی هواداریم» که صدا و سیما، شهرداری کلان شهرها و مسئولین کشوری و استانی به این پویش پیوسته‌اند.

 

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این پویش این است که مردم و مسئولین گره ای از مشکلات یکدیگر باز کنند، باید کار هایی انجام داد تا امام زمان (عج) نیز خوشحال شود، پیشنهاد ما به مسئولین این است که حقوق یک روز نیمه شعبان را برای کمک به نیازمندان بپردازند.

 

معاون فرهنگی مسجد‌‌مقدس جمکران ادامه داد: جشنواره به عشق مهدی(عج) «هواداریم» با تاکید بر موضوع شناخت مهدویت و همچنین معارف دینی، به شناسایی ظرفیت های بالقوه ی افراد شاخص در عرصه هنر می ‌پردازد.

 

وی افزود: جشنواره به عشق مهدی(عج) هواداریم با تاکید بر موضوع مهدویت طی ۳ روز و به صورت کارگاهی، از جمعه ۲۰ اسفند ماه در شبستان امام حسن عسکری(ع) مسجد مقدس جمکران آغاز شده و تا یکشنبه ۲۲ اسفندماه نیز ادامه دارد.

 

حسین آبادی تصریح کرد: حوزه دوم برنامه‌های مسجد‌مقدس جمکران برای نیمه‌شعبان اجرای ۱۲۰ برنامه در دهه مهدویت است، از میلاد امام حسین (ع) تا میلاد امام زمان (عج) دهه مهدویت نام گذاری شده و در این مدت ده روزه ۱۲۰ ویژه برنامه برای زائرین در مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: این برنامه‌ها شامل کارگاه‌ها، همایش‌ها، پویش‌ها، پیاده‌روی و نمایشگاه‌های مختلفی است که در نظر گرفته شده، و از سراسر جهان ملیت‌های مختلف برنامه های اختصاصی خود را در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهند کرد.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: امسال جشن نیمه‌شعبان را یک رویداد ملی و فرا‌ملی در نظر گرفتیم، و طی دو روز برنامه های مختلفی آماده اجرا خواهند بود از ساعت ۱۶ روز چهاردهم شعبان تا ساعت ۲۱:۳۰ روز پانزدهم شعبان برنامه‌ها در مسجد‌مقدس جمکران برگزار خواهند شد.

 

حسین آبادی گفت: از مسئولین در سطح کشور و رئیس محترم جمهور تقاضا دارم به جشن نیمه‌شعبان یک نگاه ملی داشته باشند، همه ما می‌دانیم در این دو روز میلیون‌ها زائر به قم سفر خواهند‌کرد ظرفیت‌ها برای میزبانی از میلیون‌ها زائر بسیار کم است و ما در قم محدودیت های مختلفی داریم.

 

وی افزود: اگر یک کمیته و یا ستاد ملی نیمه‌شعبان تشکیل شود قطعا کیفیت میزبانی از زائرین افزایش پیدا می‌کند زیرا افرادی که برای زیارت به قم تشریف فرما می‌شوند شایسته این هستند که بهترین خدمات به آنها ارائه شود.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو