رئیس هیئت کشتی استان قم در خصوص کسب مدال طلای کشتی گیر قمی در رقابت‌های جام تورلیخانوف بیان کرد: نجاتی در این مسابقات نشان داد که مستحق کسب مدال طلا بود و با قاطعیت حریفان خود را شکست داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، رقابت‌های بین‌المللی کشتی رنکینگ اتحادیه جهانی جام بولات تورلیخانوف طی روزهای ۱۲ تا ۱۵ خردادماه در شهر آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است و علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم استان قم شب گذشته در ترکیب تیم کشتی فرنگی حاضر شد.

 

نجاتی در فینال وزن جام تورلیخانوف مقابل پویا ناصرپور، دیگر نماینده ایران با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست پیدا کرد.

 

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر الهام بهرام اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به فینال راه یافت.

 

در همین وزن پویا ناصرپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فیروز میرزا رجب‌اف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.

 

ناصرپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد یرنور فیداخمتوف از قزاقستان گذشت تا در دیدار فینال به مصاف علیرضا نجاتی رفت و برابر کشتی‌گیر قمی تیم ملی کشتی فرنگی در یک فینال تمام ایرانی شکست خورد.

 

رقابت‌های ۷ وزن نخست کشتی فرنگی جام بولات تورلیخانوف به عنوان یکی از ۴ تورنمنت موثر در رنکنیگ اتحادیه جهانی کشتی، از صبح روز پنج شنبه در شهر آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است.

 

لازم به ذکر است، یک ماه پیش علی‌رضا نجاتی کشتی‌گیر مستعد و توانمند تیم ملی کشورمان با انتخاب جامعه ورزشی قم به عنوان مرد سال کشتی قم انتخاب شد.

 

هادی علیایی رئیس هیئت کشتی استان قم، در خصوص کسب مدال طلای این کشتی‌گیر قمی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها بیان کرد: علی‌رضا نجاتی بارها ثابت کرده که راه پهلوانی و قهرمانی را به خوبی یاد گرفته است، او همیشه تمرینات خود را به خوبی دنبال می‌کند و در آخرین اردوی تیم ملی نیز برای اینکه تمرکزش به هم نریزد تلفن همراه خود را خاموش کرده بود تا به تمریناتش لطمه‌ای وارد نشود.

 

وی افزود: بسیار خوشحالیم که در قم این قهرمان را داریم، نجاتی سرمایه این شهر است و ما نیز تلاش می‌کنیم همواره از او حمایت کنیم تا بتواند پرچم ایران را در مسابقات آسیایی و جهانی بالا ببرد.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو