نخستین رویداد فرهنگی و گردشگری شیراز در شهر قم به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و همزمان با سالروز گرامیداشت امامزاده احمدبن موسی شاهچراغ برگزار می‌گردد.

«حمید نادری» مدیر امور گردشگری و امور زائرین سازمان‌فرهنگی، ورزشی شهرداری قم و رئیس کمیته‌ گردشگری‌ مجمع‌ شهرداران کلانشهرهای ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار آماج‌خبر، عنوان کرد:« با توجه به تفاهم نامه‌ای که در استان‌های زیارتی قم، مشهد و شیراز دو سال پیش در حوزه اجرای فعالیت‌های گردشگری‌ و‌ فرهنگی منعقد شد، نخستین رویداد فرهنگی گردشگری شیراز در استان قم در ایام دهه‌کرامت همزمان با سالروز گرامیداشت امامزاده‌احمد‌بن‌‌ موسی شاهچراغ، از روز ۱۷ خردادماه آغاز به کار خواهد کرد».

 

وی هدف از اجرای این رویداد را آشنایی با ظرفیت های مشترک دو شهر مذهبی و زیارتی، همچنین جذب گردشگران داخلی و خارجی اعلام نمود و در این باره اشاره به اهدافی کرد:« قصد داریم در طی این رویدادها شناسایی و معرفی ظرفیتهای مشترک دو شهر در حوزه گردشگری مذهبی، تاریخ، فرهنگ و هنر، آداب و رسوم، آیین های دو شهر، و صنعت گردشگری را نیز داشته باشیم».

 

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری قم در ادامه اظهار کرد:« در این رویداد از ۴۰ نفر از اساتید، بزرگان و هنرمندان استان شیراز دعوت به عمل آمده و این مجموعه برنامه‌ها در چهار روز و در سطح شهر قم اجرا خواهد شد».

 

وی با اشاره به مجموعه برنامه های تدارک دیده شده گفت:« ویژه برنامه‌هایی که در طی این چهار روز پیش بینی و تدارک دیده شده است عبارتند از: مراسمات مذهبی و زیارتی که با حضور خادمان محترم آستان مقدس احمدبن‌ موسی مبرقع و مراسمات خطبه خوانی حرم مطهر، غبار روبی چهارمین حرم اهل بیت امامزاده موسی مبرقع، برگزاری مراسم تعزیه خوانی شاهچراغ که در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه توسط یک گروه شاخص و برجسته از استان شیراز اجرا می‌شود و همایش تخصصی آشنایی با تاریخ و فرهنگ قم و شیراز نیز در برنامه ها جای دارد».

 

نادری تصریح کرد: « همچنین در بخش دیگر، نمایشگاه صنایع دستی استان شیراز و برگزاری شب‌های شعر، برپایی کارگاه کتابت که طی آن هنر خوش‌نویسی نسبت به کتابت زیارت نامه آستان مقدس حرم حضرت معصومه و امامزاده احمد‌ بن‌ موسی شاهچراغ اقدام می‌‌نمایند و کارگاه های آموزشی و دیگر برنامه های متنوع شیراز شناسی زیر نظر اساتید مطرح برگزار خواهد شد».

 

 

وی ابراز کرد:« در نخستین رویداد فرهنگی گردشگری شیراز، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری استان‌ قم و شیراز، با مشارکت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و احمد‌بن موسی، اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف امور خیریه، مرکز افق آستان مقدس موسی‌ مبرقع، حوزه هنری، کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، در جهت بهبود فعالیت‌ها در طی این برنامه اقدام می‌کنند».

 

نادری در پایان گفت:« همایش تخصصی آشنایی تاریخ، فرهنگ و هنر قم و شیراز در روز پنج‌شنبه ۱۹ خرداد در سالن همایش‌های بین المللی شهرداری با حضور اساتید برجسته کشوری، دانشجویان و علاقه‌مندان گردشگری برگزار می‌گردد که با توجه به ظرفیت محدود پذیرش در نشست، زمان ثبت نام برای شرکت در برنامه از روز ۶ خرداد آغاز و تا پایان روز ۱۲ خردادماه از طریق ارسال مشخصات در واتساپ به شماره ۰۹۱۲۷۴۹۷۸۵۲ امکان پذیر خواهد بود».

 

پوستر همایش

  • نویسنده : مبینا علی‌حیدری