مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی: این شرکت صادرات ۱۵میلیون لیتر الکل طبی را درسال جاری هدف گذاری کرده است.

به گزارش آماج خبر، عبدعلی ناصری با اشاره به تولید سالانه ۳۳میلیون لیتر الکل طبی و صنعتی در این شرکت افزود:طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۴۵درصد کل تولید الکل طبی در این شرکت به عنوان مازاد مصرف داخلی صادر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه صادرات الکل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هیچ خللی در بازار مصرف داخلی این فراورده بهداشتی ایجاد نخواهد کرد افزود: با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا و کاهش مصرف الکل بهداشتی در داخل کشور، شرایط مناسبی برای صادرات این فراورده باارزش فراهم شده است.

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه افزود:هم اکنون هیچ گونه کمبودی دربازار برای خرید الکل بهداشتی وجود ندارد و این شرکت به همه تعهدات خود برای تامین نیاز‌های شرکت‌های داخلی و داروسازی عمل خواهد کرد.

 

ناصری در ادامه به تامین شکر دارویی که در شرکت کشت و صنعت فارابی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به میزان ۶هزار تن در سال تولید می‌شود اشاره کرد و افزود:همه تولید شکر دارویی این شرکت به قیمت مصوب به مصارف شرکت‌های داروسازی داخلی اختصاص دارد و هیچ برنامه‌ای برای صادرات شکر دارویی تنظیم نشده است.

 

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان قطبِ تولید الکل طبی منطقه با تولید روزانه ۱۱۰ هزار لیتر الکل ۸۰ درصد الکل طبی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده