جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف یک دستگاه کامیون حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد تومان در شهرستان عسلویه خبر داد و گفت: از این کامیون مقادیر زیادی لوازم جانبی خودرو، وسایل برقی و لوازم خانگی کشف شد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ سرهنگ سهام صالحی با اشاره به تشدید مقابله با کالا قاچاق اظهار داشت: در این راست تمام محورهای مواصلاتی و مکان‌های مختلف تحت رصد و پایش شبانه‌روزی نیروی انتظامی استان بوشهر قرار دارد.
جانشین رئیس پلیس استان بوشهر از برقراری آرامش و امنیت پایدار در استان خبر داد و بیان کرد: همکاری و تعامل مردم همیشه در صحنه با مأموریت‌های نیروی انتظامی ستودنی است.
وی با اشاره به کاهش تخلفات و جرایم در سه نخست امسال افزود: برخی از جرایم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف قاچاق کالا در محور مواصلاتی عسلویه خبر داد و افزود: مأموران کلانتری بندر نخل تقی شهرستان عسلویه در یک عملیات هماهنگ با رصد اطلاعاتی یک دستگاه خودرو کامیون حامل کالای قاچاق که به سمت استان همجوار در حرکت بود را شناسایی کردند.
صالحی اضافه کرد: این کامیون قصد داشت با خروج از شهرستان عسلویه در استان همجوار محموله‌های خود را به مقاصد از پیش تعیین شده انتقال دهد.
جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه مأموران با استقرار ایست و بازرسی موقت، خودرو را متوقف کردند گفت: در بازرسی از کامیون توقیفی مقادیر زیادی لوازم جانبی خودرو، وسایل برقی آشپزخانه و لوازم خانگی که فاقد هر گونه اسناد معتبر قانونی و گمرکی کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش اقلام مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد تومان است، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر شد و با تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
صالحی با بیان اینکه کالاهای فاقد اسناد معتبر گمرکی قاچاق محسوب می‌شود تصریح کرد: برخورد با تخلفات اقتصادی از جمله کالا قاچاق در اولویت برنامه نیروی انتظامی قرار دارد.

  • نویسنده : محمدرضا کاشفی