به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، جواد نگاهدای، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان از برف روبی هزار و 500 کیلومتر باند از محورهای استان خبر داد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، گفت: همزمان با بارش برف از شب گذشته تاکنون عملیات برف روبی هزار و ۵۰۰ کیلومتر باند از راهها و محورهای ارتباطی انجام شده است.

جواد نگاهداری با بیان اینکه از ساعت ۲۲ شب گذشته /چهارشنبه/ بارش برف در استان آغاز شده است، افزود: هم اینک در همه محورها از جمله اسدآباد، همه کسی، رزن و همدان – ملایر بارش ها ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه هم اینک همه راهها و محورهای ارتباطی شهری و روستایی استان همدان باز است و تردد جریان دارد، اظهار داشت: از شب گذشته تاکنون هزار و ۱۱۰ تن ماسه و نمک برای محورهای ارتباطی استان استفاده شده است.

نگاهداری یادآور شد: نیروهای راهداری استان همدان با آغاز شروع برف به هشت خودرو و یک اتوبوس گرفتار در برف امداد رسانی کرده اند.

وی تصریح کرد: ۵۳۰ راهدار با بکارگیری ۳۶۰ دستگاه ماشین آلات راهداری ضمن برف روبی و نمک پاشی محورهای ارتباطی استان همدان توانستند به مسافران و رانندگان گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کنند.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محورهای کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می شود.

  • نویسنده : نسترن فراهانی
  • منبع خبر : ایرنا