بیش از ۶۵۷ هزار هکتار از مزارع خوزستان به زیر کشت گندم رفته است.

به گزارش آماج خبر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه ستاد فنی زراعت گفت: استفاده از ارقام امیدبخش مطابق با اقلیم هر منطقه موجب عملکرد بهتر محصول می‌شود.

سید رحمت ا… پریچهر افزود: باید حداقل ۵۰ درصد کشت گندم آبی استان کشت قراردادی باشد و از ابتدای فصل کشت پاییزه تاکنون ۶۵۷ هزار و ۷۹۱ هکتار از مزارع استان به زیر کشت گندم رفته که ۴۸۳ هزار و ۲۷۴ هکتار گندم آبی و ۱۷۵ هزار و ۲۴۰ هکتار گندم دیم بوده است که این میزان ۱۰۷ درصد پیشرفت فیزیکی را نشان میدهد.

وی ادامه داد: از یکصد هزار هکتار سطح مصوب جهش تولید در دیمزار‌ها تاکنون ۷۵ هزار و ۱۷۲ هکتار اجرا شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۵۱ هزار و ۹۰۴ هکتار گندم، ۴هزار هکتار کلزا، ۱۷ هزار و ۴۵۰ هکتار جو،۶۹۹ هکتار علوفه، ۲۸۵ هکتار گیاهان دارویی،۲۹۳ هکتار نخود و ۵۴۱ هکتار عدس کشت شده که دو محصول نخود و عدس برای نخستین بار در این طرح در استان کشت شده است.

خوزستان در طرح جهش تولید دیمزار‌ها در بیمه محصولات رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و تاکنون ۳۴ هزار و ۴۹۸ تن بذر گواهی شده و همچنین ۴۵ هزار تن بذر خود مصرفی بوجاری شده برای کشت پاییزه در استان توزیع شده است.

مجری طرح گندم بنیان استان نیز اظهار داشت: از ۱۸۴ هزار و ۵۵۱ هکتار کشت مصوب طرح گندم بنیان تاکنون ۱۴۹ هزار و ۹۳۹ هکتار اجرا شده که نشان از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رقیه سلطانی اضافه کرد: در تمام مزارع تحت پوشش این طرح از بذر گواهی شده استفاده شده است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده