استاندار چهارمحال و بختیاری به گزارش اعلام شده در نشست شورای تامین مسکن کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش، استان در تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه نهم را در کشور دارد.

غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در پایان نشست شورای تامین مسکن کشور که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت برگزار شد، اظهار داشت: اگر چه وضعیت به نسبت خوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور داریم اما نباید به این وضعیت قانع باشیم و باید در رتبه نخست اجرای این طرح قرار گیریم.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با تحولات خوبی روبرو شده است و این روند باید با قوت بیشتر ادامه یابد تا هم دغدغه رییس‌جمهور در خصوص تامین مسکن برای مردم رفع شود و هم بتوان با رونق صنعت تولید مسکن، سایر صنایع وابسته را فعال و برای جوانان اشتغالزایی کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت روان‌سازی اعطای تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد و گفت: ۲۰ درصد تسهیلات اختصاص یافته به استان باید به مسکن تعلق گیرد که روسای بانک‌ها باید این موضوع را به جد در دستور کار قرار دهند.

حیدری سهمیه استان طی چهار سال را احداث ۴۰ هزار واحد مسکن شهری و ۱۴ هزار مسکن روستایی در طرح نهضت ملی مسکن اعلام و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه ابتدایی امسال ۶۰۰ واحد به متقاضیان واگذار شود.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های استان برای تامین زمین موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌شود، افزود: تاکنون برای ۷۰ درصد سهمیه استان زمین تامین شده است.

حیدری برگزاری تورهای بازدید مردم از طرح‌های در دست احداث مسکن را عامل مهمی در مشارکت آنها دانست و اظهار داشت: علاوه بر آنکه باید در جلب مشارکت مردم اقدامات بیشتری انجام داد یک تیم هم تشکیل و به صورت شهرستانی به بررسی موانع طرح پرداخته و گزارشی از آن به استان ارائه دهد.

  • نویسنده : سیدسینا بنی هاشمی