به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم، مسئولان استان کرمانشاه با برپایی نمایشگاه تنظیم بازار و بهاره به دنبال تامین کالاهای اساسی مردم با قیمت مناسب هستند.

ایام پایانی سال همیشه با تلاطم بازار همراه بوده و گاهی نیز سودجویان درصدد سوءاستفاده از شرایط موجود هستند، اما این تلاطم در بازار کرمانشاه از مدت‌ها قبل شروع شده و مردم را در خرید حتی اقلام اساسی مردد کرده است.

 

تنوع قیمتی در واحدهای صنفی مجاور یکدیگر برای کالاهای کاملاً یکسان و گرانفروشی گسترده اکنون بیش از هر زمان دیگری در استان کرمانشاه مشاهده می‌شود و مردم اعتقاد دارند بسیاری از مشکلات با افزایش نظارت‌ها قابل کنترل است اما فعالیت بازرسان تاکنون اثر محسوسی بر بازار نداشته است.

 

محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از اقدامات کارگروه تنظیم بازار استان پیش‌بینی برای ایام پایانی سال و تأمین کالاهای مورد نیاز مردم به منظور ایجاد فضای آرام جامعه است.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه تنظیم بازار کالاها و محصولات اساسی و کشاورزی از دوم تا ۱۲ اسفند ماه برپا شده و با استقبال قابل قبولی مواجه شده است عنوان کرد: نمایشگاه بهاره نیز از ۲۰ تا ۲۷ اسفند ماه برپا می‌شود که اقلام زیر قیمت بازار در اختیار مردم قرار گیرد.

 

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: در این نمایشگاه گوشت گوسفندی به قیمت هر کیلو ۲۷۰ هزار تومان، گوشت گوساله بدون استخوان ۲۵۵ هزار تومان و گوشت چرخ کرده ۲۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

دارابی با بیان اینکه در برپایی نمایشگاه تلاش می‌شود منفعت عمومی بر مصلحت شخصی ترجیح داده شود گفت: برای برپایی ۱۰ روز نمایشگاه باید ۵۰۰ میلیون تومان هزینه غرفه‌ها پرداخت می‌شد که شرکت نمایشگاهی این هزینه را پذیرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه گام اول برنامه ریزی اقلام اساسی است و در نمایشگاه بهاره نیز اقلامی همچون پوشاک و سایر لوازم مورد نیاز مردم عرضه می‌شود افزود: سامانه ۱۲۴ برای دریافت گزارشات مردمی آماده است و بازرسان به سرعت ورود می‌کنند.

 

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۸ هزار و ۶۵۰ مورد بازرسی از اصناف انجام و ۴۵۱۶ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.

  • نویسنده : ماهک شریفی
  • منبع خبر : تسنیم