مسلم مخفی در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان همدان گفت: با عنایت به مواد قانونی ابلاغ شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دستگاههای اجرایی باید گزارش انجام تکالیف خود را ارایه دهند.

سرپرست فرمانداری همدان با اشاره به ضرورت اجرایی شدن مفاد این قانون در راستای پیشگیری از بحران پیری جمعیت کشور، تصریح کرد : تشکیل قرارگاه جمعیت در کشور نشان از توجه جدی و اهمیت این موضوع دارد که در سطح شهرستان نیز بنا داریم جلسات این ستاد بطور منظم تشکیل شود.

مسلم مخفی با بیان اینکه از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد نیز در این جلسات استقبال می‌کنیم، افزود : بحث فرهنگ سازی در این زمینه بسیار با اهمیت است و باید در امر آموزش و فراگیری مهارتهای زندگی نیز برای خانواده ها برنامه داشته باشیم.

این مقام مسئول افزود: متخصصان و کارشناسان در مطالعات قانون جوانی جمعیت ۲۱ مانع مهم فرزندآوری و رشد جمعیت را در کشور برشمرده اند که باید با هم افزایی دستگاههای اجرایی، فعالان فرهنگی و تشکلهای مردم نهاد در زمینه رفع این موانع برنامه پیشنهادی ارایه و اجرا شود.

مخفی با قدردانی از ورود و اقدامات نماینده محترم ولی فقیه در استان در بحث جوانی جمعیت، اظهار کرد : میزان عملیاتی شدن تعهدات دستگاههای اجرایی در بحث قانون جوانی جمعیت باید بطور مستمر بررسی شود.

سرپرست فرمانداری همدان افزود : عدم استقبال از فرزندآوری در خانواده های برخوردار که مشکلات اقتصادی ندارند گویای این مسئله است که در این زمینه به مباحث فرهنگی و آموزشی بیشتر باید توجه کنیم.

  • نویسنده : حسنا شیراوند