آئین کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی و خدماتی شهر سده لنجان به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

به مناسبت هفته دولت، آئین کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی و خدماتی شهر سده لنجان با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان با حضور امید شریفی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی، فرماندار شهرستان لنجان و حمید شهبازی، شهردار لنجان عصر روز گذشته برگزار شد.

بهسازی پارک‌های توحید و دو شهید، جدول‌گذاری معابر، احداث بلوار سعدی محله پیامبر اعظم، زیرسازی و روکش آسفالت، اجرای نورپردازی و روشنایی پارک‌ها و معابر شهری، مسقف نمودن گلزار شهدا، خرید ماشین‌آلات عمرانی، خدماتی و اداری، احداث مخزن آب شرب شهرهای سده لنجان و ورنامخواست، فاز اول پیاده‌رو سازی خیابان امام خمینی(ره)، احداث خانه تخصصی مادر و کودک و احداث خانه وزنه‌برداری از جمله این طرح‌ها بود.

حمید شهبازی، شهردار شهر لنجان با گرامی‌داشت ایام هفته دولت در حاشیه این مراسم اظهار داشت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد توسعه در همه ابعاد در کشور هستیم، اتفاقات مثبت در حوزه عمران و آبادانی،سازندگی و شکوفایی کشور را مرهون مجاهدت‌های مردم شریف ایران هستیم.

وی افزود: در لنجان سعی کردیم از قافله عقب نمانیم و بستر را برای خدمت‌گذاری به مردم شریف این شهر مهیا کنیم، افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های امروز نشان‌دهنده عزم و اراده جدی مجموعه شهرداری و حمایت مردم این شهر است.

شهبازی تصریح کرد: فراهم کردن امکانات بهتر برای مردم، نیازمند همیاری و همکاری همه دستگاه‌ها است، یکی از پروژه‌هایی که سال‌های سال برای مردم دغدغه ایجاد کرد، بحث احداث مخزن آب شرب بود که منابع آبی پایدار برای ۴۵ هزار نفر ایجاد می‌کند.

شهردار سده لنجان گفت: در این دوره مدیریت شهری سعی کردیم نیاز‌های اساسی مردم را شناسایی کنیم و نسبت به اجرای آن‌ها با توجه به منابع و درآمد‌ها اقدام کنیم، در سال ۱۴۰۱، ۶۵ پروژه پیش‌بینی کرده بودیم که همه پروژه‌ها در زمان‌بندی مشخص اجرا شد.

وی ادامه داد: در سال جاری پروژه‌ها در حال انجام است اما یک شهر به عنوان یک موجود زنده نیاز‌های گوناگونی دارد که با انجام چند پروژه مرتفع نمی‌شود، سعی کردیم توزیع عادلانه امکانات و خدمات داشته باشیم و نگاه ما به پروژه‌های محله محوری باشد.

شهبازی با بیان این که به دنبال ایجاد یک شهر همگرا هستیم، خاطرنشان کرد: یک شهر همگرا شهروندان مشارکت‌جویی دارد، این مسائل کمک می‌کند هزینه‌های اداره شهر کاهش یابد؛ پروژه‌هایی برای اقشار مختلف جامعه پیش‌بینی شده است.

شهردار سده لنجان گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت‌های خوبی در حال انجام است، توجه به شهرک‌های جدید،  احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده شهری از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.