مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: براساس بازدیدهای میدانی و مطالعات صورت گرفته از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، ۱۸۱ روستای در معرض خطر سیلاب در این استان مشخص شد.

به گزارش آماج خبر، علیرضا مقدم در نشست با سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر اظهار کرد: بازدیدها و مطالعات روستاها در راستای تحقق برنامه ششم توسعه و شناسایی روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی به ویژه بارندگی‌های شدید و سیل در مناطق حادثه‌خیز روستایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن تلاش خواهد کرد با احداث سیل‌بند و دیوار حفاظتی در مناطق مشخص شده نسبت به ایمن‌سازی روستاها اقدام کند تا از وقوع سیل و سایر سوانح طبیعی جلوگیری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خواستار تخصیصِ اعتبارات تملک دارایی، ملی و حوادثی به پروژه ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی شد.

مقدم در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در بازسازی مناطق حادثه دیده از سیلاب آذرماه ۱۳۹۹، افزود: با همراهی مردم و بانک‌های عامل مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی از وقوع حوادث ناشی از بلایای طبیعی جلوگیری خواهد کرد، که در این راستا انتظار همکاری بیشتر بانک‌ها با مردم در پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی داریم.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز گفت: از اجرای پروژه‌هایی جهت جلوگیری از وقوع خسارت‌های سنگین ناشی از حوادث بلایای طبیعی حمایت می‌کنیم.

کوروش دهقان تاکید کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران استان برگزاری مانور در یکی از روستاهای کم‌برخوردار را به تصویب خواهیم رساند تا ضمن بررسی میزان آمادگی دستگاه‌ها در زمان وقوع حوادث، مشکلات موجود نیز شناسایی و برای رفع آنان اقدام شود.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی