رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل از ایجاد دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی پارس‌آباد و گرمی خبرداد.

جلسه بررسی روند اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» ۲۰ آبان در جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد و رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل در این جلسه بر اهمیت پیشبرد اهداف این طرح ملی در استان تاکید کرد و افزود: برای تحقق برنامه‌های این طرح لازم است از ظرفیت دستگاه‌های متولی اشتغال استان برای شناسایی متقاضیان کسب و کار خانگی و پیشران‌ها استفاده شود.

مهران اوچی اردبیلی به موانع و مشکلات اجرای این طرح در استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه این طرح بستر خوبی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد جویای کار در استان فراهم خواهد کرد لازم است به اجرای آن توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، مشاغل خانگی را می‌توان از جمله مشاغل پایدار در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: این نهاد با برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات جهادی می‌تواند سهمیه ایجاد اشتغال دو هزار نفری استان را در این طرح محقق کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی اهمیت اجرای این طرح را در کشور دوچندان کرده است، ادامه داد: برای بهره‌مندی شهرستان‌های استان از مزیت‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، لازم است مسئولان شهرستان‌ها جهت شناسایی پیشران و متقاضی مشاغل خانگی با جهادانشگاهی همکاری کنند.

اوچی اردبیلی اضافه کرد: تاکنون از اردبیل ۸۸۸ نفر، شهرستان پارس‌آباد ۹۹ نفر، خلخال ۶۴ نفر، مشگین‌شهر ۵۷ نفر، بیله‌سوار ۵۰ نفر، نمین ۴۷ نفر، نیر ۷ نفر، سرعین سه نفر و کوثر دو نفر متقاضی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که قطعا ظرفیت استان بیش از این است.

وی بر ایجاد دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در مراکز جهاددانشگاهی در شهرستان‌های‌ پارس‌آباد و گرمی تاکید کرد و افزود: جهاددانشگاهی اولویت‌های شغلی این طرح را با توجه به مزیت‌های استان و شهرستان‌ها ارائه کرده است که متقاضیان مشاغل خانگی می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز جهاددانشگاهی و یا سایت inhb.ir به صورت رایگان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

گفتنی است در این جلسه راهکارهای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • منبع خبر : ایسنا