به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، رئیس سازمان اتوبوسرانی همدان از افزایش اتوبوس و نوسازی آنها تا ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: ۱۲ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهمدان اضافه خواهد شد.

رضا سراجوق در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در حال حاضر ۲۱۳ دستگاه اتوبوس در اختیار سازمان ناوگان اتوبوسرانی همدان قرار دارد که  ۱۱۰ دستگاه فعال است و تلاش می‌کنیم تا اول مهر ماه ۱۳۰ دستگاه اتوبوس فعال شود.

وی همچنین با اشاره به نوسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس شرکت اتوبوسرانی همدان، افزود: از این ۱۰ دستگاه اتوبوس، هشت دستگاه در ماه گذشته نوسازی شده و درحال فعالیت است.

سراجوق یادآور شد: چهار دستگاه اتوبوس هم در اربعین به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد که این چهار دستگاه اتوبوس نیز تا اول مهر به محض خوردن پلاک و افزودن دستگاه کارت‌خوان به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه خطوط پر تردد شهر همدان شامل شهرک مدنی، کوی خضر، شهرک فرهنگیان، شاهد و کوی ولیعصر است، اضافه کرد: سعی می‌کنیم خطوط پرتردد را تقویت کنیم تا رضایت مردم بیشتر شود و بیشتراز وسایل نقلیه  عمومی استفاده کنند.

سراجوق از بازسازی  ۲۰ دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت:  از این ۲۰  اتوبوس، پنج دستگاه اتوبوس در حال حاضر فعال هستند و ۱۵ دستگاه دیگر هم تا اول مهر به ناوگان باز می‌گردند.

وی با اشاره به برنامه شست‌و شوی کامل اتوبوس‌ها و سایه‌بانی‌ها در ابتدای مهرماه، تصریح کرد: ۵۰ درصد از وسایل نقلیه عمومی شرکت اتوبوسرانی در اختیار بخش خصوصی و ۵۰ درصد در بخش سازمانی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سالهای گذشته در حوزه نیروی انسانی با کمبود راننده مواجه بودیم، بیان کرد : اخیراً در حوزه نیروی انسانی با کمک شهرداری دیگر کمبود راننده نداریم.

  • نویسنده : حسین زرنقاب
  • منبع خبر : ایسنا