معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: میزان گندم خریداری شده در این ساتان ۲۱ هزار تن است که نسبت به ۴۰ هزار تن خرید تضمینی پارسال بیش از ۳۴ درصد امسال کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش آماج خبر داری بوشهر؛ کبری توکلی روز دوشنبه، پایان برداشت گندم از ارضی کشاورزی استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۰۴هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گندم اختصاص یافت .

 

وی بااشاره به اینکه ۲۱ هزار و ۷۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی به صورت تضمینی از کشاورزان خرید شد، تصریح کرد: این میزان خرید گندم تضمینی نسبت به ۴۰ هزار تن خرید تضمینی پارسال به میزان ۴۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: ۱۳ مرکز خرید گندم شامل پنج مرکز خرید اصلی و هشت مرکز خرید مباشر در سطح استان فعال هستند.

 

توکلی بیان کرد: تاکنون ۲۳۶ میلیارد و ۷۵۵میلیون تومان بابت مطالبات گندمکاران استان بوشهر پرداخت شده و ۲ میلیارد و ۳۱۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز باقی مانده که در صف پرداخت است.

 

 

 

  • نویسنده : آیناز آقایی