فرماندار آبدانان گفت: بنیاد برکت به منظور کمک به اشتغال جوانان، واحد یک هزار راسی گاوداری شیری احداث می‌کند.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله حاتمی، فرماندار آبدانان گفت: زمین مورد نیاز این واحد بزرگ تولیدی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان در تهیه و مجوز آب آن نیز اخذ شده که پس از طی مراحل قانونی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی از تامین هزینه‌های این واحد تولیدی توسط بنیاد برکت خبر داد و اضافه کرد: با بهره برداری از این واحد دامی علاوه بر افزایش پنج برابری تولیدات لبنی زمینه اشتغال بکار ۲۰۰ نفر از نیرو‌های جویای کار نیز فراهم می‌شود.

فرماندار آبدانان همچنین از آغاز عملیات اجرایی کارخانه سیمان آبدانان خبر داد و تاکید کرد: برای احداث این واحد بزرگ صنعتی ۳۰ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات کم بهره بخش دولتی و آورده بخش خصوصی هزینه می‌شود.

حاتمی یادآور شد: براساس یافته‌های علمی و آزمایشات دقیق فنی معادن تغذیه کارخانه سیمان آبدانان با خلوص بسیار بالا یکی از غنی‌ترین و بزرگترین معادن سیمان در غرب کشور است که با بهره برداری از آن برای ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تاکید مدیریت اجرایی استان و برنامه ریزی سرمایه گذار، کارخانه سیمان این شهرستان در مدت ۱۸ ماه به بهره برداری می‌رسد و علاوه بر افزایش تامین مصارف سیمان منطقه مازاد تولید آن نیز به کشور عراق صادر می‌شود.

فرماندار آبدانان با اشاره به مشکلات بیکاری در این شهرستان و ضرورت حل آن گفت: آزمایشات فنی و مقدمات اجرایی یکی از معادن سنگ این شهرستان در دست انجام است که در صورت تایید آن توسط کارشناسان در تلاشیم با توجه به میزان محرومیت منطقه کارخانه تولید آهک با سرمایه گذاری مستقیم دولت در شهرستان نیز تاسیس شود.

  • نویسنده : زهرا شهبازی