تفاهم‌نامه همکاری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و جهاددانشگاهی استان بوشهر به منظور ایجاد و گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی به امضا رسید.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: در معاونت آموزش و کارآفرینی با هدف تربیت نیروی متخصص با توجه به نیاز سنجی منطقه آموزش تدوین و به روز رسانی می‌شود.

 

علی احمدی‌زاده در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان دبیرخانه مشاغل خانگی و با وجود بخش‌های متفاوت در مراکز آموزش‌های تخصصی و مرکز آموزش عالی علمی-کاربردی در مقطع بلند مدت فراگیر و دانشجو در این حوزه فعالیت دارد.

 

وی افزود: جهاد دانشگاهی استان بوشهر با توجه به اقلیم و بوم استان در حال فعالیت است که در معاونت پژوهش و فناوری، مرکز تخصصی پرورش آبزیان دریایی و طرح فناورانه تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس فعالیت می‌کند.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: در جهاددانشگاهی یک مرکز نوآوری و شکوفایی برای کسب و کار و برگزاری رویداد‌ها و استاراتاپ‌ها و مرکز سلول‌های بنیادی جهت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و درمان بماری‌های خاص از جمله سرطان، تالاسمی و بیماری‌های خونی در استان بوشهر وجود دارد.

 

احمدی زاده ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه تدوین و اجرایی شدن اسناد بالادستی استان مثل سند اجتماعی استان، سند اطلس جامعه زنان، سند بودجه‌ریزی، مشاغل خانگی استان، سند تولید و اشتغال و… در استان همکاری داشته است.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر نیز گفت: همکاری منطقه ویژه اقتصادی با جهاددانشگاهی بازدهی و موفقیت بیشتری را برای استان به دنبال خواهد داشت.

 

احمد دشتی‌زاده تاکید کرد: با وجود و همراهی جهاددانشگاهی اتفاقات خوبی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و منتطقه ازاد بوشهر در آینده ای نزدیک رقم زده شود.

  • نویسنده : علیرضا ایزدی