مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان، از افتتاح 25 پروژه آبرسانی به روستاها و ایجاد پوشش خدمات مطلوب برای 24 هزار نفر در ایام دهه فجر خبر داد.

فرهاد بختیاری‌فر اظهار داشت: به منظور آبرسانی و رفع تنش آبی ۲۵ روستا، ۲۵ طرح آبرسانی به مبلغ ۲۸۷ میلیارد ریال در استان همدان اجرا شده است.
او تشریح کرد: با افتتاح پروژه‌های اصلاح و توسعه شبکه و انشعابات در ۴ روستا در شهرستان های نهاوند، اسدآباد و ملایر با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد، ۲ هزار و ۲۸۹ خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به حل مشکل آب شرب در روستاهای کبودراهنگ، گفت: با خرید و نصب دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن برای روستاهای دارقشلاق و جگنلو در کبودراهنگ نیز ۱۵۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه آب‌شیرین‌کن‌ها در ۲ تصفیه‌خانه نصب شده‌اند، افزود: ۵ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی استانی هزینه اجرای این پروژه شده است.
بختیاری‌فر افزود: با توجه به ضرورت تأمین پایدار آب شرب سالم، این شرکت طی برنامه‌ریزی‌های لازم با استفاده از احداث مخزن در روستاها این مهم را به انجام رسانده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه ضرورت دارد مخازن ذخیره آب آشامیدنی را در راستای افزایش ظرفیت ذخیره آب در روستاها و جلوگیری از قطع مکرر آب افزایش بدهیم، گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب مخزن در ۱۹ روستای استان احداث شده است.
وی با تأکید بر اینکه احداث این مخازن ۴ هزار و یکصد خانوار را تحت پوشش قرارداده،‌ اظهار کرد: بیش از ۲۰۱ میلیارد ریال هزینه اجرای احداث مخازن در روستاها بوده که بخشی از آن از بودجه عمرانی ملی و بخشی از محل اعتبارات محرومیت‌زدائی تأمین شده است.

  • نویسنده : حسنا شیراوند