مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۹۱نفر دانشجو و دانش‌آموخته دانشگاهی در استان در قالب طرح "کهاد" و "نخلستان" آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

علیرضا کریم زاده با اشاره به اجرای طرح‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار افزود: در سال جاری در قالب ۲ طرح کهاد و نخلستان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با همکاری دانشگاه‌های استان، پارک علم و فناوری و فنی و حرفه‌ای به دانشجویان و همچنین دانش‌آموختگان دانشگاهی ارائه شد.

به گفته وی،طرح کهاد برای ارائه آموزش به دانشجویان است که در هنگام تحصیل موازی با رشته دانشگاهی خود، آموزش مهارتی و عملی را دریافت می‌کنند تا پس از پایان دوره تحصیل در زمینه کارآفرینی و اشتغال موفق تر باشند.

وی اظهار داشت: در طرح نخلستان نیز دانش‌آموختگان دانشگاهی با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال‌پذیری در دوره‌های مهارتی در حوزه نوآوری، کارآفرینی فناوری‌های نوین یا دانش بنیان آموزش می‌بینند.

کریم زاده افزود: اجرای طرح‌های کشوری کهاد و نخلستان برای توانمندسازی مهارتی دانشجویان و در راستای اجرای طرح جامع نهضت مهارت‌آموزی با همکاری دانشگاه‌ها و آموزش فنی وحرفه‌ای در سال جاری در دست اجراست.

به گفته وی، در طرح کهاد یا آموزش‌های تلفیقی یا هیبریدی مهارتی، دانشجویان در کنار آموزش‌های کلاسیک دانشگاهی آموزشهای فناورانه و مورد نیاز مشاغل آینده را فرا می‌گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح نخلستان برای دانش‌آموختگان دانشگاهی که رشته‌های تحصیلی آنها بازار کار مناسبی ندارد، اجرا می‌شود که آموزش مهارتی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب دوره‌های یک تا چندماهه بر اساس استاندارد دوره و یک دوره سه ماهه کارورزی در مراکز پارک علم و فناوری و توسعه مهارت فرا می‌گیرند.

وی از امضا تفاهم‌نامه بین دانشگاه شهرکرد، دانشگاه آزاد و دانشکده فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش با سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: آموزش‌های قابل ارائه در این ۲ طرح در ۱۱ مرکز دولتی آمزوش فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

کریم زاده تعهد امسال برای دوره‌ کهاد را ۷۴هزار نفر ساعت عنوان کرد و گفت: امسال ۲۳۹ دانشجو در قالب ۵۴ هزار نفر ساعت آموزش دیدند.

به گفته وی، در طرح نخلستان نیز تعهد آموزش ۲۱۰ هزار نفر ساعت بود که امسال ۴۵۲ نفر در قالب ۱۸۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

وی اظهار داشت: بیشتر شرکت‌کنندگان در این دوره آموزش را مردان تشکیل می‌دهند و بیشتر در رشته‌های فنی و مهندسی شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری افزون بر ۴۰ هزار دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی دارد.