مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اجرای طرح توسعه بندر گناوه در دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

به گزارش آماج خبر؛ محمد شکیبی تصریح کرد: اعتبار اجرای این طرح هزار میلیارد ریال است.

 

وی گفت: بنادر شمالی استان بوشهر، کمترین توسعه را داشته‌اند در همین ارتباط در دور نخست سفر رئیس جمهور ۱۶ هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح تعریف شده است.

 

وی ساخت تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین با هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را از جمله برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: این طرح بندری با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله طرح‌های مهم و تاثیرگذار برای آماده سازی بستر برای جذب سرمایه گذار به شمار می‌رود که امسال ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

 

شکیبی نسب ساماندهی تاسیسات دریایی پایانه بین المللی مسافر بندر بوشهر را از جمله این طرح‌ها بیان کرد و گفت: بخش دریایی این پایانه دریایی در دهه فجر با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار آماده افتتاح است.

 

وی ادامه داد: سالن این پایانه مسافربری تحت تملک شرکت کشتیرانی والفجر مربوط به ۱۹ سال پیش و بسیار فرسوده و متروکه است که اداره بنادر و دریانوردی استان با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار آن را مورد ساخت و بهسازی قرار داده و باید تا اردیبهشت ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: سالن پایانه بین المللی مسافربری بندر بوشهر ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است این سالن به پیشرفته‌ترین امکانات سرمایشی، گرمایشی و تجهیزات به روز مجهز شود.

  • نویسنده : نرگس حیدری