معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از دریافت تسهیلات سرمایه در گردش دامداران و مرغداران با تهیه دامدار کارت خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، درخشنده رحیمی با اشاره به اهمیت دریافت دامدار کارت گفت: صاحبان دام و طیور صنعتی، روستایی و عشایری می توانند با ثبت نام در سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری جهاد کشاورزی) تسهیلات خرید نهاده‌های دامی دریافت کنند.

او گفت: همه صاحبان واحد‌های صنعتی دام و طیور و دامداران روستایی و عشایری می‌توانند از طریق دامدار کارت تسهیلات مورد نظر خود را برای تامین نهاده‌های دامی بگیرند.

رحیمی گفت: هم اکنون نهاده‌های دامی دام و طیور با ارز نیمایی موجود است که دامداران و مرغداران از طریق سامانه بازارگاه مرغداران و سامانه اتحادیه دامداران نهاده مورد نیاز خود را خریداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: هر چند مشکلی در زمینه تامین نهاده‌های دامی وجود ندارد، اما مرغداران و دامداران خواهان عرضه نهاده‌های دامی یارانه‌ای هستند.

هم اکنون هر کیلو ذرت و جو با قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ و کنجاله سویا با قیمت ۱۶ هزار و ۵۵۰ تومان در این سامانه‌ها بارگذاری شده است.

  • نویسنده : زهرا شهبازی