مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت:امسال ۱۵ هزار و ۱۹۹ نفر به جمعیت دانش آموزان قم اضافه شده است و امسال با ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش آموز کار را شروع خواهیم کرد که از این تعداد ۱۴۹ هزار نفر پسر و ۱۴۶ هزار نفر دختر هستند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا رحیمی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور جمعی از مسئولان در هنرستان و دبیرستان فدک قم برگزار شد، با بیان اینکه امسال استان قم با هزار و ۴۴۹ مدرسه کار خود را آغاز می کند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۲۳ مدرسه پسرانه و ۴۸۵ مدرسه دخترانه و ۱۳۴ مدرسه مختلط است که مدارس مختلط فقط در مقطع ابتدایی و فقط در روستاها به دلیل کمبود دانش آموز است و بقیه آمار به مدارس دانش‌آموزان خاص اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: نسبت به سال گذشته ۳۲ مدرسه به تعداد مدارس استان قم افزوده شده است که شامل ۱۸ مدرسه ابتدایی، یک مدرسه متوسطه اول، یک مدرسه متوسطه دوم، ۴ هنرستان کار و دانش و ۳ مدرسه استثنایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: از نظر تعداد دانش آموز امسال ۱۵ هزار و ۱۹۹ نفر به جمع دانش آموزان ما اضافه شده است که رشد جمعیت قم را نشان می دهد و ما امسال با ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش آموز کار را شروع خواهیم کرد که از این تعداد ۱۴۹ هزار نفر پسر و ۱۴۶ هزار نفر دانش آموز دختر هستند.

وی ادامه داد: امسال حدود ۲ هزار معلم جدید به جمع معلمان استان اضافه شده که بیشتر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند و امیدواریم سال آینده تعداد معلمان ورودی به آموزش و پرورش بیشتر شوند.

  • نویسنده : سمیرا مرادیان