مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: اردبیل با دارا بودن قدمت دیرینه تاریخی، نقش مهمی در پیشینه فرهنگی و تاریخی کشور دارد.

عبدالله بحرالعلومی ظهر امروز در نشست هم اندیشی اتاق فکر فرهنگی استان، داشته‌های فرهنگی، اجتماعی اردبیل را سرمایه‌های ارزشمند این منطقه عنوان کرد و گفت: با بهره مندی از برنامه ریزی های مناسب باید قدر این سرمایه‌ها را دانست و در تقویت و احیای آن بیش از پیش تلاش کرد.

وی افزود: نقش اردبیل در پیشینه فرهنگی و تاریخی ایران بسیار حائز اهمیت بوده و شناسنامه فرهنگی ایران را در نقاط مختلف این کشور و نیز سطح بین الملل نمایان کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: اردبیل در عرصه ادبیات و هنر و در عرصه فرهنگی و اجتماعی، شخصیت‌های شاخصی را دارد که متأسفانه نتوانسته ایم از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنیم.

بحرالعلومی بیان کرد: اتاق فکر فرهنگی استان، فرصت مغتنمی برای استفاده از ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی و اجتماعی است که امیدوارم با همفکری و هم افزایی در خدمت فرهنگ و هنر استان باشیم.

اتاق فکر فرهنگی استان اردبیل حضور فعالانه نخبگان فرهنگی را می‌طلبد

در ادامه محمد سیمزاری معاون امور اجتماعی استانداری اردبیل، به ارائه گزارش در خصوص تشکیل اتاق فکر فرهنگی استان و اهداف و سیاست‌های این اتاق فکر پرداخت.

وی برنامه ریزی نشست‌های فرهنگی و اجتماعی استاندار با نخبگان و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی را از اهداف تشکیل اتاق فکر فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: تبیین اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی استان و تدوین برنامه‌های مدون و اصولی و اتخاذ تصمیمات مناسب در این خصوص از دیگر اهداف تشکیل این اتاق فکر است.

در پایان این نشست، ابلاغ عضویت عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در اتاق فکر فرهنگی استان به امضای استاندار اردبیل به وی اعطا شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر