مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به برگزاری سومین فصل از برنامه‌های فیلم‌خانه با محور فیلم‌های تاریخیِ سینما، از اختصاص یک فصل از برنامه‌های فیلم‌خانه به موضوع تاریخ اصفهان در سینما خبر داد.

به گزارش آماج‌خبر به نقل از ایسنا؛ نرگس رجایی اظهار کرد: حوزه هنری استان اصفهان در سال گذشته تصمیم گرفت کانون فیلمی که سال‌های قبل با محوریت مرحوم زاون قوکاسیان شکل گرفت و هر سه‌شنبه پاتوق خوبی را برای سینمادوستان ایجاد کرده بود با نام فیلم‌خانه احیا کند.

 

او افزود: بر این اساس برنامه‌های فیلم‌خانه در سه فصل اجرا شد و در فصل اول با عنوان سینما اقتباس به آن گروه از فیلم‌های اقتباسی بعد از انقلاب پرداخته شد که از داستان‌های ایرانی اقتباس شده‌اند و در فصل دوم با عنوان سینما جامعه، فیلم‌های اجتماعی از منظر جامعه‌شناختی بررسی و مطالعه شدند.

 

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: فصل سوم فیلم‌خانه نیز با موضوع سینما تاریخ به دبیری محمد بزرگ آغازشده است که در آن فیلم‌هایی با موضوعات تاریخ، بیوگرافی و پرتره‌نگاری اکران و نقد و بررسی می‌شود، ضمن اینکه یک برنامه از این فصل به اصفهان می‌پردازد و فیلمی با محوریت تاریخ اصفهان پخش و نقد و بررسی خواهد شد.

 

او افزود: با توجه به اینکه فیلم‌های بسیار خوبی با موضوع تاریخ اصفهان ساخته‌شده که می‌توانند روایتگر داستان‌ها و تاریخ این شهر و مردم باشند، در آینده یک فصل از فیلم‌خانه به موضوع تاریخ اصفهان در سینما اختصاص خواهد یافت.

 

به گزارش ایسنا، سومین فصل فیلم‌خانه حوزه هنری با موضوع سینما و تاریخ هر سه‌شنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در پردیس سینمایی حوزه هنری واقع در خیابان آمادگاه، روبروی هتل عباسی برگزار می‌شود.

 

  • نویسنده : سارا جباری